Základem hry je hrací plocha, na které jsou umístěny různé objekty. A vy máte s použitím těchto šipek, zarážek a podobných záludností dostat hada ze startovního políčka do cílového. Kdyby to byl obyčejný had, nebyl by s tím nejmenší problém. Ale tento had jezdí jen vodorovně a svisle a navíc nezastavuje. V tom je háček. Pokud ho rozjedete, zastaví ho až zeď. Naštěstí i to je součástí hry, takže takový náraz není smrtelný. A už se rýsuje princip hry. Než hada poprvé rozjedete, musíte v podstatě celou jeho trasu předem promyslet a pak jen doufat, že jste neudělali někde chybu. Protože had náraz do zdi přežije, ale pád z okraje obrazovky ne. A ono toho okraje je mnohdy víc než záchytných bodů.
První levely jsou velmi jednoduché, aby jste se mohli v klidu naučit hru ovládat a poznali všechny záludnosti. Vše je bráno skutečně od základů. V prvním levelu dokonce jen přejedete přes půl obrazovky přímo do exitu. Ale nenechte se uchlácholit. Obtížnost s postupující hrou rapidně stoupá. Navíc skončit je tak snadné. Pokud totiž váš had nešťastnou náhodou vyjede z obrazovky, následuje pád až na první z aktuální desítky levelů. Je to sice kruté, ale aspoň že tak. S trochou trpělivosti a šikovnosti je možné se probojovat na další záchytný level a časem i dohrát hru. Něco jako životy HyperCube vůbec neobsahuje. Jediný život v ohrožení bude ten váš, až v nějakém 29 levelu stisknete šipku nahoru místo šipky dolů.
Každá úroveň je tvořena několika druhy objektů, z nichž každý má na hada jiný účinek. Kromě cílového políčka, které vás dostane do dalšího levelu, se setkáte se zdmi, které hada zastaví, ať jede odkudkoli, s křížky, na kterých had zastaví dobrovolně, s šipkami, které hada pošlou tam, kam ukazují, a jsou schopné ho i obrátit, se zrcadly, která hada otočí o 90 °, a s teleporty, které, jak jinak, hada teleportují. Kombinací těchto několika málo prvků vzniká celý mnohdy až neuvěřitelně složitý level.
Technické zpracování hry je vynikající. Grafiku celé hry tvoří jednoduché symboly převážně čtvercového charakteru a obrázek na pozadí, který je pro každou desítku levelů jiný. Celkové barevné ladění se u každé desítky liší. Tuto pastvu pro oči doplňuje pastva pro uši v podobě kvalitní muziky na pozadí a jednoduchých zvuků. Ty jsou dokonce ve stereu. S přihlédnutím ke všem zmíněným skutečnostem a osobnímu hernímu zážitku jsem nucen konstatovat, že HyperCube je kvalitní logickou hrou vhodnou pro všechny trpělivé příznivce žánru, nebo pro ty, kdož hledají hru pro protažení mozkových závitů.
- úterý 24. května 2005