Hypnoid - ničitelem cihlových zdí
Je už to skoro pravěk. Toulali jsme se tehdy s naším rodinným stánkem po poutích i jarmarcích po celé ČR. Já byl ještě malý človíček a poutě jsem měl raději, protože tam bývalo mnohem více živo. Hrála tam hudba a hlavně těch kolotočů a atrakcí, co jsem viděl. Nedávno jsem po dlouhé odmlce navštívil pouť nedaleko od místa svého bydliště. Bylo tam téměř vše - autodromy, labutě a další hydraulické potvory, stěna smrti, lochneska, bobová dráha, crazy cirkus, strašidelný zámek, bludiště, zvonková dráha, nafukovací skákací hrad, centrifuga, mixer, tacada, hali gali, dětský vláček, malý i velký řetězák, virtuální realita, výherní casina, ruské kolo, střelnice, lavice, pavouk, houpací loď, ale jedna atrakce mi tam chyběla. Nikde jsem totiž neviděl žádnou maringotku s videohrami. Automaty s nápisem INSERT COIN (vložte minci) téměř zmizely z našich poutí a s nimi i hromada geniálních a kultovních „automatovek“. Navždy v mém srdci zůstane především Arkanoid - jednoduchá hra s magickou přitažlivostí. A věřte nebo ne, ta přitažlivost stále funguje. Jsem vždy potěšen, když při svých toulkách po vlnách internetu najdu nějaký remake klasického Arkanoidu. Tak jako v případě dnes recenzované hry. Nalezl jsem ji před několika dny na internetu a rázem si mě získala.
Gamesa se jmenuje Hypnoid a světem putuje již několik let. Vyšla na různých CD a hlavně je českého původu, což se cení, už proto, že český herní software je ohrožován zahraniční konkurencí čím dál tím více. A vzhledem k tomu, že jsme vstoupili do EU, bude tento trend zřejmě pokračovat i nadále.
A o co vlastně ve hře jde? Všechny arkanoidy a breakouty (hry jsou totožné, liší-se jen názvy, ale některé remaky se hlásí k arkanoidu, jiné k breakoutu) mají společný princip. Ovládáte pálku, kterou usměrňujete pohyb míčku tak, aby likvidoval zeď z cihel (umístěnou většinou proti pálce). Likvidace není složitá. Jednotlivé cihly totiž mizí poté, co se jich letící míček dotkne. Dojde-li k odstranění všech cihel, pokračujete do dalšího levelu. V Hypnoidu nejde o nic jiného než v ostatních arkanoidech. Úkolem je zbavit se zdí.
Autorem Hypnoidu je vývojář Vít Jadrný a když přivřu oko, docela se mu gamesa povedla. Ze začátku mi dost vadilo, že zde jako v původním Arkanoidu ničím cihlovou zeď a přesto z ní nepadají žádné bonusy (zde se prémie objevují podle nahraných bodů), ovšem po čase jsem si na to zvykl a bral jsem to jako jakési odlehčení legendy z níž Hypnoid vychází, vždyť hra je vcelku složitá i tak, tedy pokud se ji rozhodnete kompletně zdolat. Skrývá 50 levelů seřazených dle obtížnosti a to už je docela tvrdej oříšek i pro otrlé hráče, které nic jen tak nerozhází. Na začátku máte jen 3 životy, ale nebojte se, po chvilce se naučíte soustředit a budete se tak probojovávat dále a dále do dalších kol.
Hlavním úkolem je nahrát, co nejvíce bodů, za každých 1000 bodů se projeví nějaký bonus a za každé 2000 vám přibude nový život.
Po grafické a zvukové stránce je hra provedena dobře, tedy pokud vám nevadí VGA. Pokud vám takové rozlišení příliš nesedí, tak to budete muset nějak vydržet, ale teď už se nerozptylujte tímto článkem a nerušeně stahujte samotnou hru.
P. S.: Bohužel, z technických důvodů se nám nepodařilo zajistit screenshoty ze hry. Velice se omlouváme a děkujeme za pochopení...
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 17 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...