Ta je rozdělena do několika rozmanitých prostředí, mezi nimiž najdeme různé přírodní krajiny jako je prales či poušť, stejně jako se podíváme do trochu přetechnizovaných oblastí. Každé takové místo pak samozřejmě znamená unikátně vypadající okolní prostředí, které je plně poplatné tomu, v jaké oblasti se aktuálně nacházíte. Kupříkladu na poušti vám tedy společnost budou dělat obří chodící balvany a robotické potvory připomínající klasická živá zvířata, obyvatele pouštních dun. Naopak v technologiemi oplývajících interiérech autoři vsadili na malé roztomilé roboty, stejně jako včeličky ze šroubků a železa. Všechny tyto můžete zničit díky své speciální schopnosti sbalit se do klubíčka a vyletět do vzduchu opravdu velkou rychlostí. Takovému náporu odolá jen ti nejodolnější nepřátelé, kteří vám ale v podobném stavu i tak nemohou ublížit a tak je možno je použít jako odrazový můstek – řeč je třeba právě o chodících želvách v pouštní oblasti. V souvislosti s nepřáteli je třeba uvést, že hra využívá klasický systém zdraví jako je znám z většiny hopsaček Sonica. Místo pevného ukazatele závisí vaše výdrž při potyčkách na počtu zlatých kroužků, které máte sebrané a pokud vás nějaký protivník zraní, symbolicky se vykoupíte právě předem daným počtem kroužků, které se vysypou všude kolem vás a budete-li dostatečně hbití, můžete je třeba i sesbírat.
Rozhodně ke kladům projektu je třeba uvést dynamicky se měnící pozadí, stejně jako levely, které jsou poměrně krátké, což nedává přístup stereotypu. Bohužel kvalitu hry sráží příliš malé rozlišení, jaké hra nabízí a také její občasné programové chyby. Nejen že se mi občas podařilo vyskočit i z tekutého písku, hra se mi velice často sekala a to takovým způsobem, že se stávala téměř nehratelnou. A to rapidně snížilo výsledné hodnocení.