Byla by to ale škoda. Takový člověk se totiž rozhodně nedozví o příběhu, který vlastně Iffermoon přináší. Já osobně se v něm lehce ztratila, přesto jsem ale pochopila, že základní myšlenka je souboj domorodců proti přistěhovalcům z vesmíru. Dokud nepřistáli na této planetě, jednalo se o zcela poklidné místo. Na vás bude zhostit se postavy jménem Silence a prokousat se řadou levelů, kde se mísí snad všechny možné herní prvky. Do toho budou hru stále přerušovat rozhovory, mimochodem zpracované v úchvatné grafice. Obrázky jsou sice statické, přesto z nich většinou díky obměnám poznáte výraz v obličeji apod. Sice jsou to drobnosti, ve výsledku rozhodně potěší.
Ona roztomilá a řádně netradiční grafická stránka bude zachová na i pro hru samotnou. V té budeme jak bojovat, tak si užívat i hry ve stylu arkády nebo si třeba vyzkoušíme jednu ze tří plnohodnotných miniher, jež tvůrci taktéž do projektu zařadili. Dostaneme se k nim vtipně díky herním automatům a to za poplatek – nejprve tedy bude nutné po cestě nasbírat nějaké ty tokeny. To je al jen jedna ze čtyřech věcí, které budete na svůj účet hromadit. Kulaté předměty různých velikostí a barev mají každá své vlastní určení a jedna vám kupříkladu pomůže se zdravím, jiná pro změnu pomůže v jiných herních oblastech. Stejně jako v jiných arkádách, i zde jsou tyto předměty volně rozmístěny po herním světě a většinou si pro ně stačí vyskočit.
Mě osobně přičel daleko zajímavější boj. Ten probíhá v reálném čase a na vás bude řídit skupinku jedinců s různými vlastnostmi. Vzhledem k tomu, že kupříkladu dva jsou léčielé a další dva útočníci, sk věle se doplňují a spolupracují. Na to ale musíte dohlédnout vy. Sami o sobě nic neudělají a tak bude nutné sledovat, jak jim nabíhá bojová síla a následně vybírat aktivní bojové možnosti, sesílat kouzla a nebo léčit.
Iffermoon každopádně stojí za to množství přenesených dat, která budete muset před samotnou hrou absolvovat. Grafika je jedním slovem kouzelná a okolní svět se stále mění, přičemž propracovaný je do nejmenších detailů. Skvěle vypadají i jednotliví NPC – tvůrci si zkrátka pohráli s každou drobností. Jediné, co byh jim tedy vyčetla, byla moje občasná dezorientovanost, kdy jsem opravdu netušila, co dělat dále a procházela jsem neustále dokola ta stejná místa.