Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ignac - osvoboďte comicsového neposedu

  12:24aktualizováno  14. srpna 2004 12:49
Klučík Ignac přinesl domů vysvědčení. Na české poměry by bylo průměrné, ale jelikož na jeho škole se využívá ruské známkování (které je opakem našeho), jeho tatínek jistě nemůže být rád, že jeho synáček dostal jedničku z matematiky. Posílá ho proto do pokoje,aby se matematiku doučil. Ignac ovšem kuje pikle, chce se z pokoje dostat ven na sluníčko, a v tomto mu v dnešní freeware adventuře, máte pomoci právě vy.
70

Ignac - osvoboďte comicsového neposedu

Platforma: Freeware
Výrobce: Maniac Entertaiment Company

Stáhnout

Ignac - osvoboďte comicsového neposeduIgnac je po delší době opět jedna z adventur, jež se ve free podobě vyskytnou málo, ale začíná se snad blýskat na lepší časy. Pustil jsem se do hraní, a na jednou mi přišlo veškeré mé chování jako zápisy v deníku. Snad nebude vadit, když článek pro dnešek napíšu tímto stylem.

Po spuštění se na mě vyvalí intro udávající výtvarný styl nadcházejícího herního času. Opravdu, nemusela by se za něj stydět snad žádná komerční hra. Připomíná animované filmy vytvořené ve Flashi. Průběh intra jsem víceméně vyzradil v perexu, stojí ale opravdu za to ho vidět.

Stojím v Ignacově pokoji, rozhlížím se, co by se dalo udělat. Pravým tlačítkem zkoumám funkce. Je jich tu dost. Sbírání, otevření, prozkoumávání..jako u jiných her. Chvíli si funkce pletu a tak se mi často stane, že se otevření dveří dožaduji zrovna když je kurzor ve tvaru chůze. Trochu na to nadávám. Přesto se mi ze šuplíku podaří najít hezký zlatý klíč. Mám radost. Teď si vybavuji informaci z intra. Ignac hodlá utéci oknem. No bezva. Otevřením dveří se dostávám do temné předsíně. Visí zde nějaký obraz od málo známého malíře se zvláštním jménem Ossacip. Vidím schodiště dolů do obýváku. Chlapec mi radí, ať tam nechodím, jsou tam rodiče. Zkouším zdejší dveře, jsou zamčené. Zkouším použít klíč, (přijde mi to logické) ale bez úspěchu. Zřejmě je tu někde ještě jeden. Jelikož mi dochází, že s obtížností to nebude OK, zkouším osvědčenou metodu „všechno na všechno, přitom prozkoumat vše, co se dá“. Asi za 20 minut přináší tato metoda zasloužené ovoce. Mezitím mi telefonuje kamarád, postěžuji si mu na obtížnost Ignace. Dostávám se do koupelny. Seberu odtud hygienické potřeby. Dívám se na své systrayové hodiny. Je skoro 15 minut po půlnoci..snad už to dohraji. Za dalších 20 minut se tak skutečně stane.

Ignac - osvoboďte comicsového neposeduDost už o deníku, jde se na zhodnocení:Ignac opravdu exceluje grafikou, takhle propracovaná adventura se jen tak nevidí. Styl je comicsový, hýří pestrými barvami, takže se bude líbit i mladším hráčům. Spolehlivě zastíní některé animované filmy. Kresby jsou samozřejmě původní, akorát se mi zdá, že pro postavu tatínka v intru, se výtvarník ispiroval předlohou tatínka ze seriálu Dennis, postrach okolí, ale jinak bez větších připomínek, zpracování je zkrátka cool!

Hudební doprovod je také vynikající. Například hudba v předsíni silně navozuje atmosféru filmů s Laurelem a Hardym, v koupelně je to zase příjemný jazzík. A rozhodně si při outru náležitě vychutnejte Ódu na radost.

Ignac - osvoboďte comicsového neposeduHorší je to s obtížností a nápady. Obtížnost je tak vysoká, aby dokázala ze hry čítající pouhé tři lokace (Pokoj, předsíň a koupelna) vyždímat alespoň 70 minut čistého času (tak dlouho trvalo dohrání mně). Např: Koho by napadlo zatřást třikrát (za sebou!!) zatřást postelí, když je vám oznámeno „Nic se nestalo.“?Také ovládání mohlo být lepší, nemusela ta být obsažena funkce „Mluvení“ S nikým se totiž mluvit nedá! Předmětů je ve hře docela dostatek, ale stačí vám pouze 4 až 5 k úspěšnému dokončení. Zde se mi to zdá nedotažené do konce. Přitom bych podobných srandovních scén, jako nakouknutí pod postel uvítal více. Například s pastou a kartáčkem na zuby se to přímo nabízí...

I tak je Ignac velice kvalitním výtvorem, poskytujícím aspoň tu hodinku zábavy s vynikajícím zpracováním a hudbou sebranou z MIDI archivů. Své záchranné poslání jsem vykonal, a to je hlavní, škoda nevyužitých nápadů a větší velikosti instalačního souboru (vzhledem k malé rozsáhlosti hry). Na oficiálních stránkách již je ohlášen druhý díl. Doufám, že tvůrci chybičky z prvního dílu vychytají, a bude se na co těšit!

P.S. Zdali si Ignac známku z matematiky opraví mi není známo...doufejme.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

73 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 71 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Astrocreep: Invasion
Astrocreep: Invasion je brutální a zábavný, ale také nedokončený

Pokračování Astrocreep vám předvede, jak také může vypadat invaze nechutných mimozemských monster. Skvělá a brutální zábava je ale zastíněna faktem, že hra je...  celý článek

Unforgiving – A Northern Hymn
Unforgiving – A Northern Hymn vás pošle do nejtmavšího místa na Zemi

Podle hororu Unforgiving není horší místo než sever Švédska. Po lesích se tady prohání všežraví trolové, v temnotách čekají dryády a celá příroda pláče. Pokud...  celý článek

V.H.S.
Kamera v hororu V.H.S. je jediný prostředek k vašemu přežití

Někdy stačí jedna chytrá mechanika a na té se dá postavit celá hra. V.H.S. je dokonalou ukázkou. Nevšímejte si neskutečně tmavých obrázků okolo a raději se...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.