IMA - abstraktní originalita
Intuitivně přijít na to, jak vlastně IMA funguje se totiž dost dobře nedá, pokud snad nemáte opravdu velké štěstí. Řečeno zjednodušeným způsobem, totiž máte před sebou jen změť blíže nespecifikovaných geometrických útvarů, které proletují po herní obrazovce zdánlivě bez sebemenšího cíle. Samozřejmě že to není pravda a tak velice záhy možná zjistíte, že pohyby myši jednoduše rozhýbáte malé černě ohraničené kolečko, které ve změti okolních objektů tak trochu zaniká. A to byla právě ta cílová meta, k níž jsem došla bez použití nápovědy od autorského týmu...
Poté se již zdá hra naprosto jednoduchá. Skutečně se ovládá myší, kterou ovlivňujete pohyb černého kruhu a ten má moc nad míčkem, občas se objevujícím na herní ploše. Přivoláte ho jen jediným, způsobem a sice, že najedete černým kruhem na některý z rozvětvených geometrických útvarů, které se momentálně pohybují po obrazovce. Jejich velikost není rozhodující, stačí se jich jen dotknout kurzorem myši a rázem k nim přiletí balón z místa, kde posledně přilepen na některý z útvarů skončil. Za takovéto přesouvání kulatého objektu ale ještě stále body nezískáváte, proto bude třeba na herním poli se poohlédnout po objektu vypadajícím podobně jako pohybujícím se obři. Tento je ale zpravidla daleko výrazněji zbarven a navíc se nepohybuje. A právě tohoto drobečka budete mít za úkol srazit s balónkem, což bude častokrát jen a pouze dílem náhody. Proto se musíte připravit a adekvátně reagovat ve chvíli, kdy se na obrazovce objeví nový objekt (postupem času jich bude přibývat). V případě, že se nachází v dobrém místě, prostě na něj najet a on k sobě přitáhne balónek, ten pak srazit cílový objekt v případě, že se jeho dráha protne s jeho umístěním, proto je dobré označovat nové objekty v místech v blízkosti cílového objektu a nebo za ním, čímž by teoreticky při přivolání místa z místa, kde byl posledně spatřen mohlo dojít ke sražení. Pokaždé, kdy se vám to povede, dojde k jednoduchému grafickému efektu a malý cíl se prostě přesune a hra pokračuje dále. A to podotýkám bez jakéhokoliv bodového načítání, což je tak trochu de-motivující.
IMA je trochu nešikovně vytvořenou hrou. Celkem slušný a rozhodně originální nápad zůstal skryt pod nepropustnou skořápkou, která navíc doplácí na jednoduché grafické zpracování. Pozadí, standardně černé, se sice lehce obarvuje a získává kupříkladu nádech zelené, to je ale celkově asi tak jediný zázrak, který můžete od hry čekat.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 4 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Koordinátor/ka klinických hodnocení
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha