In 60 Seconds to má i v názvu a kdo si myslí, že snad jde jen o nepovedený vtípek, toho odtikávající stopky v levém rohu obrazovky opět strhnou do reality. Hned od chvíle, kdy se objevíte v drobném herním světě vám začne ubíhat vteřina po vteřince a přitom toho máte na práci tolik.
Jedná se o klasickou arkádu, která výrazně vyniká v množství upgradů vztahujících se k hlavnímu hrdinovi. Při přepočtu na délku herní doby je totiž množství bonusů rovné deseti doslova úctyhodné. Navíc se prokousáte přes čtyři různé prostředí a to vše během 60 sekund. Zdá se vám to příliš málo? Opravdu to tak funguje, ve velké míře to ale závisí na vaší zkušenosti a správném plánu.
Vlastně od začátku až do konce herní doby budete mít za úkol jen sbírat speciální schopnosti, z nichž celá řada je klíčová a nepohnete se bez nich dále. Jako učebnicový příklad je možno uvést jeden z bonusů, kde dostanete do vínku dvojitý výskok. Bez něj kupříkladu nedosáhnete na plošinku, která je nad vaší hlavou hned při startu hry. No a to v praxi znamená, že si nevyskočíte o malý kousek nahoru, kde na vás čeká schopnost střelby. Vybaveni tou již můžete sestřelit terč a ten vám spustí most, po kterém se vydáte dále. Všechno je provázané a krásné je také to, že z jednoho místa vede hned několik cest, které si nejprve musíte důkladně sami ozkoušet, než si celou cestu zoptimalizujete a v takto krátkém časovém limitu se opravdu zvládnete dostat o nějaký ten kousek dále.
K výhodám hry nepochybně musí patřit zase trochu jiná hratelnost v porovnání s ostatními arkádovými hrami. Hráč se v neskutečně krátké chvíli prozkoušet čtyřmi herními prostředími, což je mnohdy číslo, kterému nedosáhne ani plnohodnotná arkádová hra. Na druhou stranu může některé zarazit vysoká obtížnost. Každé drobné zaváhání znamená ztrátu několika sekund a tudíž i prakticky ztrátu možnosti, hru nějakým způsobem dokončit.