Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ius Mortis – netuctová adventura (první dojmy)

  12:00aktualizováno  15. září 11:45
Dovolte, abychom vám představili první dojmy z připravované české adventury Ius Mortis od nadějného českého uskupení Bearly Sane Developers. Netuctový příběh, dokonalou grafiku a mnoho chvil příjemné zábavy, to vše a ještě více nabídne hráčům další z řady kvalitních volně šířitelných adventur.

IUS MORTIS
Autor: Bearly Sane Developers
Vyjde: Q4/2004
homepage
Ius Mortis Lidský život má opravdu nepřeberně různých podob. U nás ve vsi je život úplně jiný než v našem okresním městě. A co teprve život v Praze, Berlíně, v Londýně nebo v Indii. Ale není to jen místem, kde žijeme. Faktorů je tolik, že se skoro stydím je tady jmenovat, protože bych určitě na nějaký z těch podstatnějších zapomněl. A vy jako čtenáři, by jste mě pranýřovali až k vyhození z redakce PH, což se mi, jak jistě chápete, příliš nehodí. No, ale abychom se dostali k jádru pudla - na život člověka může, mimo jiné, značně působit i faktor jménem "víra". Dokáže vám to připravovaná nadějná adventura vytvářená v českých luzích a hájích, nazvaná Ius Mortis, kterou bych vám dnes rád představil a na kterou se každopádně můžete těšit, protože za to určitě stojí. Člověk od pradávna hledá nějaký smysl, filozofii či cestu, kterou se má v životě vydat, aby došel co nejdále a aby se mu na světě dobře žilo. Tyto směry vznikají z různých myšlenkových pochodů a nebývají v jádru zpravidla špatné. Špatnými se ale mohou stát (a většinou se bohužel také stanou), až když se uvedou v praxi lidmi prahnoucími po moci.

Ius Mortis Hra Ius Mortis nás zavede do světa, který by se možná líbil některým fanatikům, ale kde by se na druhou stranu většině ateistů či lidem vyznávajícím jinou víru jen těžko žilo.

Dostanete se do státu, jenž je plně v moci nově reformovaných křesťanů, kde si církev dělá, co chce. Panují tam téměř středověké metody a je to svět církevní totality. Je založen na strachu a demagogii (vzpomeňme například na "komanče" nebo na kultovní polský film "Sexmise", kde díky šikovně využitým lžím bylo možno ovládat dav).

Vžijete se do role mladého člověka jménem Richard Dult, fanatika víry a syna nábožensky silně založených rodičů. Mohl se stát nejvyšším knězem, kdyby se na své dvacáté narozeniny nevracel autem z oslavy u svého kamaráda a nenapálil to do něho ze strany autobus plný zkalených fanoušků.

Když se Richard o týden později probral, byl ve zbědovaném stavu. Ius Mortis Naštěstí se ale uzdravoval a přitom tak nějak procitl z lásky ke své milované církvi. Začal si všímat i toho, co dříve jako zaslepený kandidát na nejvyššího kněžoura raději nevnímal. Krásy, jež na církvi kdysi obdivoval, jakoby zmizely a on konečně pochopil, že dvacet let byl naprosto zaslepen. Byl vyhozen z teologické fakulty a dostal se k organizované odbojové činnosti. Ta si kladla za cíl vrátit staré časy, kdy církev nebyla středem všeho dění a kdy si nemohla dělat, co chtěla na úkor utlačovaného obyvatelstva.

Jenže, co čert nechtěl. Náš hlavní hrdina byl prozrazen a vyzván k dostavení se ke svaté inkvizici. Což je v podstatě výslech. Skončila by tím jeho svoboda a snažili by se z něho dostat co nejvíce informací o ostatních členech odboje. Richard Dult ovšem nechce připustit, aby k tomu došlo. A tak se rozhodne vzít si život sám.

To už jste ale vrženi do hry a máte se, jak bývá u většiny adventur zvykem, co činit. Sbíráte a kombinujete předměty, zjišťujete potřebné informace, povídáte si, procházíte rozličné lokace... Ius Mortis Vše je viděno pohledem hlavního hrdiny a nutno uznat, že je na co se dívat. Grafika je vyvedena v příjemném 3D aranžmá. Plynulé je přecházení mezi obrazovkami, jejichž svět se na vás usmívá svým profesionálním vzhledem. Je vidět, že s prvky rozmístěnými po jednotlivých herních obrazovkách si autoři dali práci a nebyly splácány za pár sekund v řadovém bitmapovém editoru typu Pbrush. Pohodlné ovládání pak zajišťuje použití Mnemonicova WME.

Engine "WME" je v současné době základ mnoha připravovaných kvalitních her a tak se nelze divit, že po něm lidé z Bearly Sane Software také sáhli.

Hudbu a zvuky mnou testovaná verze ještě neobsahovala. Přeci jenom to ještě chvilku potrvá, než bude hra hotová a připravená k cestě mezi hráčskou veřejnost. Popřejme ji tedy společně hodně štěstí mezi konkurencí a doufejme, že bude dodělána nejdříve, jak to jen půjde. Protože, jak se říká, dobrých adventur není nikdy dost a tahle by dokončena být měla.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.