|
Hra Ius Mortis nás zavede do světa, který by se možná líbil některým fanatikům, ale kde by se na druhou stranu většině ateistů či lidem vyznávajícím jinou víru jen těžko žilo.
Dostanete se do státu, jenž je plně v moci nově reformovaných křesťanů, kde si církev dělá, co chce. Panují tam téměř středověké metody a je to svět církevní totality. Je založen na strachu a demagogii (vzpomeňme například na "komanče" nebo na kultovní polský film "Sexmise", kde díky šikovně využitým lžím bylo možno ovládat dav).
Vžijete se do role mladého člověka jménem Richard Dult, fanatika víry a syna nábožensky silně založených rodičů. Mohl se stát nejvyšším knězem, kdyby se na své dvacáté narozeniny nevracel autem z oslavy u svého kamaráda a nenapálil to do něho ze strany autobus plný zkalených fanoušků.
Když se Richard o týden později probral, byl ve zbědovaném stavu. Naštěstí se ale uzdravoval a přitom tak nějak procitl z lásky ke své milované církvi. Začal si všímat i toho, co dříve jako zaslepený kandidát na nejvyššího kněžoura raději nevnímal. Krásy, jež na církvi kdysi obdivoval, jakoby zmizely a on konečně pochopil, že dvacet let byl naprosto zaslepen. Byl vyhozen z teologické fakulty a dostal se k organizované odbojové činnosti. Ta si kladla za cíl vrátit staré časy, kdy církev nebyla středem všeho dění a kdy si nemohla dělat, co chtěla na úkor utlačovaného obyvatelstva.
Jenže, co čert nechtěl. Náš hlavní hrdina byl prozrazen a vyzván k dostavení se ke svaté inkvizici. Což je v podstatě výslech. Skončila by tím jeho svoboda a snažili by se z něho dostat co nejvíce informací o ostatních členech odboje. Richard Dult ovšem nechce připustit, aby k tomu došlo. A tak se rozhodne vzít si život sám.
To už jste ale vrženi do hry a máte se, jak bývá u většiny adventur zvykem, co činit. Sbíráte a kombinujete předměty, zjišťujete potřebné informace, povídáte si, procházíte rozličné lokace... Vše je viděno pohledem hlavního hrdiny a nutno uznat, že je na co se dívat. Grafika je vyvedena v příjemném 3D aranžmá. Plynulé je přecházení mezi obrazovkami, jejichž svět se na vás usmívá svým profesionálním vzhledem. Je vidět, že s prvky rozmístěnými po jednotlivých herních obrazovkách si autoři dali práci a nebyly splácány za pár sekund v řadovém bitmapovém editoru typu Pbrush. Pohodlné ovládání pak zajišťuje použití Mnemonicova WME.
Engine "WME" je v současné době základ mnoha připravovaných kvalitních her a tak se nelze divit, že po něm lidé z Bearly Sane Software také sáhli.
Hudbu a zvuky mnou testovaná verze ještě neobsahovala. Přeci jenom to ještě chvilku potrvá, než bude hra hotová a připravená k cestě mezi hráčskou veřejnost. Popřejme ji tedy společně hodně štěstí mezi konkurencí a doufejme, že bude dodělána nejdříve, jak to jen půjde. Protože, jak se říká, dobrých adventur není nikdy dost a tahle by dokončena být měla.