První odlišností je, že hlavní hrdinkou se tentokráte stává dívka jménem Jackie. Ta se právě nachází ve svém nejhorším snu,ve snu, kde velkou roli odehraje právě fazole, do kouzelné země ale rozhodně nikoho nedovede. Budete-li ale šikovní, zachrání vám holý život.
Jak to tedy vypadá v praxi? Na začátku hry začne ze země rašit obří stonek budoucí rostliny, ta expanduje nahoru, postupně se ale rozrůstá i do stran a směr neustále mění. Navíc při opětovném zpuštění nekopíruje stále stejnou trasu, nýbrž improvizuje a hned od začátku se chová zase trochu jinak, což vlastně znamená pokaždé trochu odlišnou hratelnost. Důležité je poznamenat, že ovládání hlavní hrdinky se týká nejen kurzorových kláves, ale i tlačítek Z a X z nichž jedno ovládá skok, druhé pro změnu střelbu. Aby byla zachována pohádková atmosféra, bylo třeba trochu promyslet systém střelby, což znamená, že naše hrdinka nedostane do základní výbavy tradiční projektily. Bránit se bude moct jedině vystřelujícími bonbóny. Ty ale kupodivu na létající prasata rozhodně stačí a ty jsou zároveň jedinými protivníky, s nimiž přijde do styku. Budou se vznášet neustále nad její hlavou, měnit směr a snažit se k ní nepozorovaně přiblížit a případně napadnout a zranit – k tomu jim stačí dosáhnout jediného kontaktu, který znamená okamžitý úbytek jednoho ze srdíček, jímž jste do začátku vybaveni. Poté, co přijdete o všechny hra samozřejmě končí neúspěšně. Než k tomu ale skutečně dojde, můžete ze všech sil sbírat potřebné herní body, které se načítají sbíráním vajíček, padající z mrtvých prasat. Získané skóre je možné posléze porovnat v tabulce nejlepších hráčů a pokusit se ho v příštím pokuse vylepšit.
Na Jackie and the Beanstalk se mi především zamlouvala ta variabilita a fakt, že byť jsem hru zkoušela po páté nebo po desáté, vždy jsem se dočkala naprosto odlišného zážitku. Grafika sice není světová a sama hratelnost přeci jen po několika testech omrzí, hodnocení přibližující se 7 si ovšem projekt zaslouží.