James Bond – agent 007 v akci
Program Adventure Game Studio od Chrise Jonese je primárně určen k výrobě point'n'click 2D adventur, jak ostatně naznačuje i jeho název. Ovšem vzhledem ke jeho komplexnosti je možné jej využít i pro jiné žánry – a tu a tam se najdou vývojáři, kteří se rozhodnou zkusit, co všechno z jeho technologie lze vlastně vůbec vymáčknout. Mezi takové patří i autoři z týmu System Cell (mimochodem – zpoloviny české uskupení), kteří vydali zatím jednu krátkou a povedenou adventuru Coup de Cup, chystají realtimovou taktickou strategii MIA a své schopnosti prezentovali i dnes recenzovanou akční plošinovkou s názvem James Bond. Agent Jejího Veličenstva s povolením zabíjet, krycí kód 007, zde vystupuje jako neuvěřitelně mrštná a agilní postavička, která se snaží přes řadu nepřátelských vojáků a neznámé, cizí a pořádně nevlídné prostředí propracovat až na konec rozsáhlého levelu.
Jednotné číslo v poslední větě bylo použito záměrně – ač se to může zdát jako trestuhodně málo, plošinovka James Bond skutečně obsahuje pouze jednu úroveň a její dohrání znamená zároveň i konec zábavy s celou hrou. Ovšem kdo by si myslel, že to je nějaká procházka růžovým sadem, bude s pravdou značně na štíru. James Bond sice nepatří k nejrozsáhlejším plošinovkám a v porovnání s takovým Mariem Forever jde skutečně o velkého střízlíka, na druhou stranu ovšem ta jedna jediná, která se v něm nachází, rozhodně není nejkratší – a ani nejsnazší na vyřešení. Laťka obtížnosti je – logicky – nasazena opravdu vysoko a dohrání bude chtít opravdu několik desítek pokusů, během nichž se vždy povede propracovat o kousek dál, k dalšímu obtížnému místu s nějakou smrtící pastí, jež rozhodne o nutnosti dalšího opakování.
Do začátku dostává agent pětici životů a stejný počet nábojů do své pistole. Dále je už jen na něm, jak úspěšně se popasuje se všemi nebezpečenstvími. Těch je v této zboku viděné akci mnoho. V první řadě jsou to nepřátelé – vojáky lze zlikvidovat pomocí již zmiňované zbraně (pozor ale, nelze mířit a naopak jediná rána jejich granátu či nože je pro Bonda smrtelná), ovšem krvelační jeskynní netopýři dokáží bryskně uhýbat a nelze tedy jinak, než převzít jejich taktiku a pokusit se uniknout jejich výpadům obratnými pohybovými manévry. Další velkou překážkou je pak samotná architektura úrovní, kde se nachází celá řada smrtících prvků – láva, bodce, lasery, ozubená kola a nejrůznější další mechanismy postup dále rozhodně neusnadňují...
Po stránce grafického zpracování lze Jamese Bonda taktéž jednoznačně pochválit. Technicky se nejedná o absolutní špičku, nicméně hlavní postava i nepřátelé jsou nakresleni velmi roztomile, prostředí je variabilní a celé hře nechybí ani dostatek pohybu a animací. Stejně tak lze pozitivně kvitovat i ozvučení. Hlavní je ovšem vynikající hratelnost – James Bond je skutečně variabilní a inteligentní plošinová hra, která neustále před hráče staví nové typy překážek a vyžaduje nové druhy obratnosti a postupu. Zkrátka a dobře, ani chvilku nenudí – a kdo se přece jen dohrabe ke konci, nepocítí nic jiného, než smutek z toho, že tohle už bylo opravdu všechno. Snad jen škoda, že autoři vše nezaobalili alespoň do nějakého příběhu, i tak lze ale na závěr dát palec jednoznačně nahoru.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Vedoucí týmu skladníků, 13. plat, svozy #rY2hh
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat:
30 000 - 40 000 Kč