Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jewel - drahé kameny zmizte!

  12:00aktualizováno  12:00
S předělávkami všeho možného se v poslední době roztrhl pytel. Jakoby už vše bylo vytvořeno a nezbývalo než dělat remaky. Jenže pokud je remake stejně zábavný jako jeho předchůdce, tak to zase tolik nevadí. Je to případ i dnešní hry!
50

Jewel

Platforma: Freeware

Stáhnout

JewelDneska jsem se moc nevyspal. Máme prázdniny a já seděl od včerejšího večera do pěti hodin do rána na baru v jedné místní hospodě a kecal s pohlednou barmankou. K ránu jsme tam byli sami dva a mělo to docela zvláštní kouzlo. Uvědomil jsem si tam, že jsem poslední dobou neustále více líný. Raději si jdu sednout někam do hospody, než abych něco tvořil. Možná to pramení ze skryté touhy člověka nebýt sám a jít si pokecat s někým známým, z lidské touhy po společnosti a nebo má moje lenost prostě jen ráda hospodské prostředí. Jedno se však musí nechat, dneska jsem se probral až odpoledne a cítil se tak unaven, že jsem se rozhodl využít den k tomu, na co jsem se vykašlal ve dnech předcházejících. A skutečně, kromě mnoha jiných věcí jsem začal před chvílí psát i tuto recenzi. Pokud ji čtete, znamená to, že se mi ji povedlo i dokončit. K čemuž si zde upřímně gratuluji. Ale pojďme již k samotné recenzované logické gamesce...


Jewel Ta hra nese název Jewel a jde o remake klasiky známé pod názvy Jewels, Jewellery nebo Jeweller´s. V této klasice za sebe hráči kladou, jak název napovídá, padající drahé kameny a snaží se dostat za sebe tři kameny stejné barvy ve všech směrech osmisměrky. Pokud se jim to povede, ony tři drahé kameny zmizí a co bylo nad nimi, sune se níže. Drahé kameny padají vždy tři najednou v jakémsi tyčovitém útvaru. Pořadí kamenů v onom útvaru lze měnit a právě toto ze hry dělá tu správnou logickou pařbu. Klasika Jewels se velmi podobala tetrisu a mně osobně přišla vždy i mnohem návykovější.


Zde představovaná česká hra Jewel plně využívá principů výše uvedených. Jejím autorem je Petr Laštovička, člověk stojící i za dalšími jednoduchými a přitom povedenými hříčkami. Některé z nich na PH již vyšly. Asi nejznámější jsou jeho Piškvorky, ty si lidé velmi oblíbili právě díky možnostem, které gamesa hráčům poskytuje. Petr Laštovička je ale autorem i dalších zajímavých her. Zmínil bych zejménaJewel kousky jako Sokoban, Miny či Bludiště, které jsou také dobré (zejména díky rozličným nastavením v nich obsažených).


V Jewelu je možné nastavit si vlastní skiny (například místo drahých kamenů budete třídit drahé ovoce), jazyk (angličtina x čeština), dále je možné nastavit šířku a výšku kýble do něhož drahé kameny padají, rychlost padání, počet barev kamenů, výšku bloku, délku shody a podobně. Co mě vždy na hrách tohoto autora fascinuje je jejich zábavnost. Vybírá si k přetvoření kousky, které jsou již známé a u nichž lze předpokládat úspěch. Netvrdím, že to dělá záměrně, ale dělá to, což samozřejmě není na škodu a můžeme být naopak rádi, že tak činí. Vždyť nebýt takovýchto lidí, možná by se na ty nejlepší hry zapomnělo a zmizely by někde hluboko v propadlišti dějin. Jewel není nějak zásadně veliká, na disku vám zabere rozbalená jen něco okolo 70kB, proto neváhejte a stahujte!


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

48 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 16 čtenářů



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.