Ačkoliv je tedy Gamemaker mnohými častokrát odsuzován, častokrát se v něm podaří vytvořit opravdu zajímavé dílko. Třeba jako právě to dnešní. Rozhodne nečekejte žádné hgrafické hody – samotný autor totiž nejen že s největší pravděpodobností neumí programovat, tvořit herní enginy. Navíc mu nebylo naděleno ani příliš grafického citu, tudíž se prostě jednoho krásného dne rozhodl, že stvoří hru jednoduchou a to jak po koncepční, tak i grafické stránce.
A tak vzknikl Karack Spirit. Ačkoliv je pouze ve 2D a na první pohled připomíná interaktivní Malování, v němž si jeden ze svých prvních projektů kreslí malé sedmileté dítě, jistou dávku neotřelého přístupu v sobě přesto má. Uznejte sami – jednoduché okraje, herní plocha na níž se prakricky nic nenachází a malá kulička jakožto hlavní hrdina. Cíl je jednoduchý jako příslovečná facka – dopravit kuličku do modrého odpadového koše. To však nebude tak jednoduché. Míček sice poskakuje jako reálný, ovšem vy jej nemáte tu moc přímo ovládat.
Můžete tak však činit nepřímo za využijí tužky, kterou po celou dobu třímáte v ruce. Není nic jednoduššího než jejím prostřednictvím jednoduše načrtnout rovnou plošinku do míst, kam se chystá balónek dopadnout. Ten se od této narychlo vytvořené čáry odrazí směrem, který mu zadáte. Podobný styl hry vám může být známý třeba ze série Sheep Boy, kde jste se převtělili do kůže pasáka ovcí s tím, že za pomocí virtuální tužky jste do prostoru zakreslovali ohrádky tak, aby vám ovečky neutekl. Zde je vše ještě ztíženo celkovou rychlostí hry a faktem, že vámi nakreslené plošinky po vcelku krátké době beze stopy zmizí.
Hodnotit technickou stránku hry by bylo zbytečné. Ten kdo však dokáže ocenit jednoduchost a nekonvenční přístup, rozhodně si tento netradiční Gamemakerový projekt zamiluje. Škoda jen, že je laťka obtížnosti nasazena až tak vysoko.