Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karting Race - závody motokár

  12:00aktualizováno  18. srpna 2004 2:26
Kdo by nezatoužil po tom, alespoň jedenkrát zasednout za volant motokáry a vyzkoušet si vlastní umění přímo na závodní trati? Přitom nepotřebujete stavět nebo kupovat vlastní vozítko, ale stačí jen stáhnout dnešní plnou hru.
70

Karting Race

Platforma: Freeware
Výrobce: SteinWare

Stáhnout

Karting RaceSimulátory automobilových závodů nikdy nepatřily k těm nejsilnějším stránkám v tvorbě různých autorů, domnívám se a snad oprávněně, že tento pokus se však autorům vcelku vydařil, pokud ovšem nepatříte k příliš náročným hráčům, pak s určitostí s mým názorem souhlasit nebudete, neboť ke zpracování je možno míti celou řadu oprávněných připomínek. Přesto stojí zato si hru stáhnout a vyzkoušet si vlastní závodnické umění. Ihned po spuštění hry se vám naskytne několik možností. Vlevo nahoře máte poučení o ovládání hry, dozvíte se něco o autorech hry a můžete si prohlédnout zapsané časové rekordy z jednotlivých kol a různých tratí, kde se v případě dosažení dobrých časů objeví i jméno, pod kterým jste se zapsali.

Vpravo nahoře se potom zapíšete jménem, pod kterým chcete závodit, vybrat si lze ze tří nabízených možností obtížnosti. Poté si zvolte počet závodníků na trati, můžete závodit s časem sami, nebo si přibrat jednoho až pět soupeřů. Nastavte si jednu ze tří možných obtížností, dále je možné si vybrat barvu motokáry, tato možnost mne však poněkud zklamala, neboť se mění jen malé plošky barevných lišt po stranách vozítka, které jinak zůstává úplně stejné, takže mnoho změn nespatříte. Nakonec si vyberte trať a můžete začít závodit. Karting RaceOvládání motokáry je velice jednoduché, vystačíte si plně z kurzorovými šipkami, šipkou dolů se dá dokonce za jízdy brzdit, nebo i zastavit.

Ovládání plně rozjeté motokáry mně však připadalo tuhé, autíčko příliš citlivě až křečovitě reaguje na změny směru, takže o nárazy do bariér po obou stranách tratě určitě nebudete mít nouzi. Pokud už jste na trati v plné rychlosti, vlevo nahoře na obrazovce spatříte počet ujetých kol v závodě, uprostřed je ubíhající čas a vpravo pak vámi dosažený rekord v nejrychleji zajetém kole. Pokud tento rekord překonáte, budete na to přímo ve hře upozorněni červeným nápisem na obrazovce “Vytvořili jste nový rekord” a čas vpravo se opraví na nově dosažený rekord kola. Jestliže narazíte do ochranných bariér, nebo do některého za svých soupeřů, nic se nikomu nestane, motokáry jsou zřejmě nezničitelné.

Jakmile si nacvičíte ovládání svého vozítka a zapamatujete si profil tratě, mohu vás ubezpečit, že ostatní soupeři nedosáhnou poté zdaleka takových jezdeckých kvalit, ke kterým se postupně dopracujete sami a brzy přestanou být nebezpečnými konkurenty, takže nebude příliš obtížné se udržet v čele startovního pole. Vyplatilo se mi používat trik nespouštět vůbec nohu z plynu a používat v zatáčkách opačnou bariéru pro sesmýknutí se po ní do zákruty. Karting RacePokud se tedy trať zatáčí prudce vlevo, třít se o pravou bariéru a samozřejmě naopak. Tento jednoduchý trik vaši soupeři neznají, takže jsem nabyla přesvědčení, že jejich inteligence je na hodně nízké úrovni, což je na škodu kvalitě závodění.

Co se týče grafického zpracování, mohu jej směle prohlásit za vskutku vynikající a hodnotit je jen v superlativech. Zvukové efekty mi připadaly vcelku reálné, při projíždění ostrých zatáček je slyšet kvikot pálících se pneumatik, škoda, že se od nich při takovém jejich namáhání ještě navíc nekouří. Burácení motoru je tak mohutné, že mi připadalo, jako bych řídila přinejmenším vůz Formule 1 a ne takovou titěrnou motokáru. Ale kdo ví, nejsem automobilový fanda, takže ve skutečnosti snad i takovéto mini autíčko může nadělat spousty hluku. Co na dodat na závěr? Jsem přesvědčena, že hru stojí zato si stáhnout a zahrát!

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

70 %

Hodnocení čtenářů

81 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 183 čtenářů



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.