Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Keensoft – štika amatérské scény vstala z mrtvých

  12:00aktualizováno  10. září 3:31
Někdejší štika amatérské scény, tým Keensoft, po delší době nečinnosti vstala z mrtvých, vydala deskovou Dámu 2004 a chystá dva další zajímavé projekty. Ideální čas k tomu pořádně členy tohoto týmu vyzpovídat…

Keensoft 1. Kdy a za jakých okolností tým Keensoft vznikl?
hydroxid_: Keensoft vznikl asi před rokem, bohužel jako „normální tým“ jsme začali fungovat až nedávno. Celou dobu před tím jsme dělali na dvou projektech, které bohužel (nebo bohudík?) už asi nikdy nevyjdou.

2. Nedávno jste znovu ožili? Co způsobilo vaší nečinnost v tvorbě?
hydroxid_: Nečinnost v tvorbě způsobil rozpad týmu. Náš bývalý programátor Anduril v tu dobu zrovna maturoval a připravoval se na studium na VŠ, takže volným časem zrovna neoplýval. Navíc dostal zajímavou nabídku na program na zakázku z čeho mu tedy něco káplo, takže Anduril společně s hudebníkem Mad.Hatem opustili řady Keensoftu a zbyl jsem tam opět jen já. Začal jsem hledat nové lidi a zatím co náš web stagnoval jsme pracovali na nových projektech.

3. Kolik lidí v současné době tvoří váš tým? Představte se prosím jednotlivě...
hydroxid_: Náš tým má celkem čtyři členy. Každý se představí sám, jen bych měl ještě zmínit, že náš tým tvořil kromě základní čtveřice ještě jednoho externistu, kterým byl Ruda Kos (naprogramoval Dámu 2004). Patří mu myslím čestné jmenování.
ghost.ghost: Jsem studentem šestého ročníku osmiletého gymnázia, moje záliby jsou programování, matematika a čtení (hlavně počítačových) knih.
DJ Hurican: V hudební tvorbě se jmenuju Dj Hurican, a pro Keensoft sem původně chtěl zkusit složit několik skladeb, rozrostlo se to na více projektů, z níž Dáma byl poslední, ale první co byl dokončen. To, že sem se stal rovnou i zvukařem, byl takový překvapivý bonus.
DJ SUPREME: Jmenuju se Lukáš Tvrdoň a jsem student. V současnosti se těším na maturitu. Gymnázium Uherské Hradiště.

4. Čím se zabýváte?
hydroxid_: Keensoft se zabývá tvorbou moderních nezávislých freewarových her.

5. Jaké jsou vaše cíle?
hydroxid_: Náš cíl je jako u podobných týmů celkem jasný – chceme tvořit kvalitní hry, později možná zkusit shareware a kdyby to všechno klaplo, určitě nejsem v týmu sám, kdo by se chtěl hrami živit. Chce to však brát s nadhledem.

6. V čem programujete?
ghost.ghost: C++ (Mingw32 - gcc 3, msys, dev-cpp) s použitím knihovny SDL

Keensoft 7. Proč jste se rozhodli vytvořit hru Dáma 2004?
hydroxid_: Ruda Kos (http://freegames.unas.cz) měl na svém webu zprávu, že hledá nějakého grafika na dodělání jeho projektu Dáma 2. Kontaktoval jsem ho a řekl jsem mu, že já s Keensoftem bychom rádi pomohli…

8. Co všechno Dáma 2004 obsahuje a čím se liší od konkurence?
hydroxid_: Řeknu to upřímně a na rovinu – je to nic moc. Od tohoto projektu vážně nic nečekáme, je to jen taková jednoduchá hra. Nechtěli jsme ze začátku tvořit nějaký megalomanský projekt, takže jsme začali myslím dost zvolna. Ohlas na Dámu 2004 byl ale nečekaně kladný.
Od konkurence se liší poměrně dost. Asi máte namysli hru Dáma 1 & 2 od Ignitronu, se kterou nemám odvahu naší Dámu 2004 srovnávat.

9. Vaše hry oplývají poměrně přitažlivou grafikou... Jakou úlohu podle vás hraje grafické zpracování na celkovém úspěchu projektu?
hydroxid_: Díky :-). Grafika je celkem důležitá, je to vlastně to, co hráč ve výsledku vidí (na rozdíl od pracnějšího kódu). Dost lidí si neuvědomí, že mnohdy je těžší napsat engine který grafiku zobrazuje než vytvořit samotné obrázky či modely. Rovněž když se někdo rozhoduje jestli má hru stáhnout či ne, tak se většinou nejprve podívá na přiložený screenshot, takže by se dalo s trochou nadsázky říct, že „grafika hru prodává“.

10. Kdyby se k vám chtěl někdo přidat, co proto musí udělat?
hydroxid_: V současné době hledáme hlavně zkušené hráče Arkanoidu, kteří by nám později pomohli s levely.

Keensoft 11. Co děláte, nesedíte-li u počítače?
hydroxid_: Když přeskočím to nutné zlo jménem škola a věci s tím související, tak určitě nějaké sporty jako třeba fotbal, nohejbal nebo florbal. Dále mám rád hudbu a filmy, ale to už jsme zase u toho počítače.
ghost.ghost: Většinou se učím nebo čtu.
DJ Hurican: Někdy u počítače skoro ležím, a s počítačem jde tolik věcí takže nesedím-li u něj, asi nějak musím vydělávat peníze nebo se zapojovat do společenského života. Jinak samozřejmě, že musím dýchat, jíst a vylučovat.
DJ SUPREME: Stojím u gramofonů nebo něco vymýšlím. --I´m still dreaming--

12. Jaký je váš vztah k videohrám?
DJ SUPREME: Retro miluju. V dětství jsem měl hodně konzolí a na pc doteď pražím emulátory všeho druhu, hlavně Megadrive, N64, Neo Geo, Mame... :) hydroxid_: Videohry jako takové zrovna nemusím, ale třeba osmibitové počítače mi jsou sympatické. Začínal jsem na Commodoru 64 a dnes si velmi rád zahraji na PC přes emulátory ty staré skvělé hry na kterých jsem vyrůstal. ghost.ghost: Vesměs kladný, ale na hraní už delší dobu nezbývá čas. DJ Hurican: Slovo videohry nemám rád. Jestli tedy znamenají pouze označení her k televizi, tak je můj vztah k nim naprosto chladný. Jsem zarytý PCčkář, ale i tam jsou pro mě hry jenom jednou z příjemných věcí.

13. Pracujete na hře Junglenoid, co to bude?
hydroxid_: Junglenoid bude myslím stylové zpracování legendy zvané Arkanoid. Nečekejte žádnou hru typu: Vezmu čtyři webová pozadí, nakreslím cihličky základních barev, potahám z netu nějaké MIDI soubory, zamíchám a mám „revoluční arkanoid-hru“. Také však neříkám, že náš Junglenoid bude nějak extra dokonalý, budeme se však snažit alespoň udělat ono stylové zpracování. V našem případě půjde o námět džungle, takže hra nebude obsahovat pouze dřevěnou pálku obalenou liánou s vystřelujícími oštěpy, ale hlavně pěknou hudbu ve stylu „jungle“ a „drum and bass“ a velké množství zvukových efektů.

14. Co vše bude obsahovat?
hydroxid_: Jak jsem psal u předchozí otázky, bude obsahovat především audiovizuální kabát z prostředí deštného pralesa, dále doufejme velké množství levelů a různorodé bonusy (power-upy). Snad se také dočkáme solidního highscore systému s podporou odesílání dat na internet.

15. Kde berete inspiraci?
hydroxid_: Zatím jsme tolik her nevydali, že bychom mohli rozebírat co nás inspirovalo, ale celkově i pro budoucí projekty jsou podle mě výtečným zdrojem inspirace staré hry z osmibitů. Je jich opravdu spousta, které ještě nikdo nezpracoval na PC ať už jako freeware nebo shareware. Jinak inspiraci pro samotný Junglenoid jsem našel v sharewarové hře Ricochet. Je to jeden z nejlepších arkanoid klonů co jsem kdy hrál a tahle hra mě tak dostala, že jsem se rozhodl zkusit něco podobného s Keensoftem vytvořit, ovšem v mnohem skromnějším a amatérštějším pojetí.

16. Kdy Junglenoid vyjde?
ghost.ghost: Nejspíš koncem letních prázdnin.

Keensoft 17. Jaké jsou vaše plány do budoucna po vydání Junglenoidu?
hydroxid_: Takový obecný plán jsme již nastínil v páté otázce, ale tady chcete zřejmě slyšet nějaké konkrétní budoucí projekty, na které se chystáme. Musím vás však zklamat, určitě máme nějaké nápady, ale zatím se snažíme dodělat rozpracované hry.
ghost.ghost: Mým snem je jednou napsat RTS, ale co bude po Junglenoidu zatím nevím.

18. Co mohou návštěvníci nalézt na vašich stránkách http://keensoft.ceskehry.cz?
hydroxid_: Na našem webu si můžou hráči volně stahovat naše vydané hry (je z čeho vybírat :-) ) a prohlížet si materiály k hrám připravovaným. Dále mají možnost zaslat své připomínky do našeho guestbooku.

19. Která česká nebo slovenská profesionální hra vás v poslední době nejvíce zaujala?
hydroxid_: Z českých titulů bych jmenoval určitě Vietcong, který mě zaujal snad ve všech ohledech, zejména pak ve zpracování džungle. Ze slovenských her je to Chaser od Cauldronu, který sice pokulhával třeba v designu úrovní či v AI nepřátel, ale grafika, efekty (např. tříštící se sklo) a příběh jsou dost povedené.
DJ Hurican: Sice jsem neměl možnost vyzkoušet nejnovější počiny česko-slovenských vývojářů. Ale nemohu se dočkat dne, kdy vyjde pokračování skvělého Flashpointa. I takový připravovaný Kult vypadá pěkně, ale jinak skutečně se mi do rukou dlouho nedostala nějaká výjimečná česká hra.

20. Co byste vzkázali našim čtenářům
hydroxid_: Vzkázal bych jim, ať mají stále tak velký zájem o freewarové hry, protože každým rokem se stávají freehry mnohem známější a žádanější, nejen díky vývojářům co je tvoří, ale také díky serverům jako PlnéHry, FreeHry nebo ČeskéHry a v poslední době i herním magazínům.
Také bych jim vzkázal, ať jsou s Keensoftem trpěliví, na Junglenoid si sice budete muset ještě chvíli počkat, ale jak sem již možná naznačil, Junglenoid není jediný projekt, na kterém nyní děláme…

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Family Farm perex
Family Farm - dojmy z demoverze

Skvělý simulátor farmaření od českého týmu Hammerware má pohlednou grafiku a nabízí promyšlenou příběhovou kampaň. Ostatně vyzkoušet si ho můžete sami.  celý článek

Neurony
Smrt mladíka vážícího 160 kilogramů mohou mít na svědomí videohry

Letošní červen byl osudný pro třiadvacetiletého Francise Haydocka z britského Birminghamu. Mladík zemřel po náhlém záchvatu, aniž by byl dříve diagnostikován...  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Byt 2+1 v OV v klidném domě
Byt 2+1 v OV v klidném domě

Liberec V-Kristiánov, Liberec(nečleněnéměsto), Slovenského národního povstání
1 390 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.