Audiovizuální stránka je podstatnou složkou herního zážitku. Říkejte si, co chcete, ale nejde procítěně bojovat na plážích Normandie, pokud namísto spolubojovníků i soupeřů koukáte na po zemi se šourající shluk několika pixelů a do toho vám chrčí speaker. Jistě, řada nezávislých her (jako Minecraft) s úspěchem vsadila na zastarale vypadající grafiku, ale je třeba jedním dechem dodat, že to u nich mnohdy byla sázka na nostalgickou strunu a i tyto hry svým provedením evokovaly minulé dekády interaktivní zábavy. Příliš zastaralý kabátek je bohužel i výrazným problémem dnešní jinak povedené fyzikální hry Kinetics.
Kurt Waldowki a Mike Padilla v Kinetics spojili úzké koridory, skrze které je třeba dostat ústřední kuličku do teleportéru, a fyziku, která gravitací na kuličku působí. Měli jsme tu řadu simulátorů, ve kterých se skrze úzké koridory létalo, ale v Kinetics kuličku samotnou neovládáte a můžete ji pouze nasměrovat na cíl skrze správně rozmístěné trampolíny (a později také lokace, v níž se mění tok gravitace).
Samotný nápad je jednoduchý, ve hře ale generuje větší než malé množství zábavy. Trampolín je více typů a experimentování, která je kam vhodnější, je nezanedbatelnou částí hratelnosti. Engine samotný podává pomocnou ruku ve formě vyznačené dráhy lety kuličky při posledním pokusu, takže nehrozí mnohonásobné opakování, abyste vůbec přišli, kam ta zpropadená hovadina letěla. Herní skóre se odvíjí od toho, kolik pokusů jste otestovali, než jste dospěli do finiše.
Ačkoliv první kola působí poněkud primitivně a příliš otevřeně, úroveň obtížnosti se časem zvýší. Co se naopak nezvýší je úroveň grafická. Samozřejmě, i Kinetics s pixely provádějí alespoň nějaké zajímavosti (jako morfování starého kola do nového), celkově se ale nelze ubránit dojmu, že vizuál je prostě odfláknutý.
Na první pohled není k rozestavování trampolín třeba lepší grafiky – to ale není teoreticky třeba ani ke střílení slepic a přesto se na Moorhuhn dívá dobře. Kinetics by s řáďáckým vizuálem mohl atakovat výrazně vyšší hodnocení, namísto aby jen těsně unikl průměru. Snad se Mike s Kurtem dopříště obohatí o nějakého animátora a oslavovat budeme moct všichni.