Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

King's Quest II+ VGA: Romancing the Stones - návod

  12:00aktualizováno  27. dubna 6:25
Nejlepší freeware adventura všech dob si jistě zaslouží maximální pozornost. Proto jsme připravili nejen obsáhlou recenzi, ale také návod, který umožní dohrání hry na plný počet 185 bodů.

Nejprve pro vás máme mapu celého regionu, kterou zpracovali sami autoři. Podle ní se můžete alespoň částečně orientovat...

King's Quest II: Romancing the Stones

King's Quest II: Romancing the Stones Hledání ztraceného košíku
V pěkně zpracovaném intru se dozvíte, že vaším úkolem bude osvobodit zatím neznámou ženu, která je vězněna odpornou čarodějnicí Hagartou ve věži. Jakmile spustíte hru samotnou a objevíte se na molu, vyražte jediným možným, východním směrem. Sešplhejte po žebříku dolů do moře a plavte zpátečním směrem podél mola. Až dorazíte na jeho úplný konec, seberte síť, která se zde volně válí [1,1]. Vraťte se zpět na pláž a pokračujte na sever. Seberte spadlý kůl z plotu [1,2] a pokračujte dvakrát na sever. Zde byste měli najít dívku Possum, pokud tu není, vracejte se sem, dokud se neobjeví. Promluvte si s ní a pokračujte na západ. Seberte zde mušli zpod klády [1,3] a prozkoumejte ji v inventáři, abyste našli perlu [1,4]. Jděte na východ, na jih a na východ. Zde se nachází jezírko, ve kterém plave malé kachňátko. Chyťte ho do sítě [1,5] a pokračujte východně. Ze stromu si vezměte citrón [1,6]. Jděte na východ a na jih. Zde použijte nejprve svůj meč na zlato na zemi a pak ho vezměte [1,7]. Bohužel je falešné, ale třeba se i tak bude hodit. Jděte na západ a podívejte se pod kládu – najdete tam nějaké náušnice [1,8] (kdyby to tak chodilo i v našich lesích, což? :o). Jděte ještě jednou na západ. Otevřete poštovní schránku a přečtěte si leták. King's Quest II: Romancing the Stones Teď choďte okolo dokud nenajdete Possumin košík. Nachází se na náhodném místě, někdy je na pláži, jindy v lese, zkrátka musíte projít všechny obrazovky dokud ho nenajdete. Pak ho seberte [1,9] a dejte jí ho výměnou za květinu [1,10].

Dýňové patálie
Jděte na východ, sever a východ. Dejte kachňátko do jezírka a seberte pírko [1,11]. Pokračujte na východ. Zkuste zde sebrat dýni a pak si promluvte s matkou dýní. Pokračujte na jih, pak na východ a na sever. Prozkoumejte strom, najdete palici [1,12]. Jděte na sever k městu. Zkuste prozkoumat kupku sena a promluvte si s podivným stvořením uvnitř. Pokračujte branou do města a promluvte si s obchodníkem, který ukradl dýni. Nabídněte mu perlu [2,14]. Pak vhoďte falešné zlato do fontány a promluvte si s obchodníkem ještě jednou. Půjde ho lovit a vy zatím seberte dýni [1,15] a vraťte ji mezi ostatní [2,17]. Jděte čtyřikrát na jih a následně na východ. Naplňte nádobu, kterou jste dostali od dýně spolu s nádherným safírem, vodou z pramene [1,18]. Použijte na nádobu ještě citrón [1,19] a vraťte se zpět. Použijte obsah nádoby na malou dýni [1,20] – výměnou obdržíte od matky svícen.

King's Quest II: Romancing the Stones Hledání Dveří osudu
Vraťte se do města a přečtěte si zprávu na dveřích úplně vpravo. Použijte na ni meč a sundejte ji [1,21]. Přečtěte si dopis ještě jednou v inventáři – získáte kartičku do knihovny [1,22]. Vzápětí do ní vejděte. Počkejte si, až se knihovnice otočí, načež použijte kartičku na pero na jejím stolku – napíšete tak na ni své vlastní jméno [1,23]. Následně jí kartičku ukažte a promluvte si s ní, abyste získali něco na čtení. Přečtěte si knihu, kterou vám sundá – Kolyma: Perfect One Day, Better The Next [1,24] a z knihovny zase vyjděte. Pak jděte pětkrát na jih a dvakrát na východ, měli byste přejít most. Zkuste jít ještě na východ a promluvte si s dveřmi osudu [9,33]. Dozvíte se, že vaším úkolem bude najít tři vzácné drahokamy – odtud také pochází název hry. Pak vám dveře pomohou ve vašem hlavním úkolu.

Neptunův trojzubec
Pokračujte do knihovny a nechte si předložit další knihu. Přečtěte si Way Below Your League: A Look At Sentient Aquatic Life [1,34] a knihovnu zase opusťte. King's Quest II: Romancing the Stones Jděte na jih, vyjděte z města, jděte ještě jednou na jih, pak pětkrát na západ a jednou na sever. Možná tu potkáte mořskou pannu – dejte jí v takovém případě věc od obchodníka a dostanete nejen polibek, ale i parádní náhrdelník a schopnost dýchat pod vodou [1,35]. Nasedněte na mořského koníka a promluvte si s Neptunem. Dozvíte se, že abyste získali vodní drahokam, musíte nejprve vrátit Neptunovi jeho drahocenný trojzubec, který byl ukraden žraločím národem [1,36]. Vyjděte z paláce – stráže vás zavedou na hranice s nepřátelskou zemí. Začněte tím, že vyrazíte na západ a vzápětí na sever. Prozkoumejte vrak lodi, získáte láhev [1,37]. Prozkoumejte ji v inventáři – získáte oblečení [1,38]. Jděte na jih, dvakrát na západ a pak na sever. Podívejte se na rybu, pak utrhněte kus trávy [1,39] a dejte jej do láhve [1,40]. Nyní použijte láhev s trávou na nachytání několika ryb [1,41]. Plavte třikrát na jih, pak na západ, na jih a třikrát na západ. Podívejte se na rybku a následně na levou skalní stěnu – objevíte ke svému překvapení další vstup do žraločího doupěte, který také hned použijte.

King's Quest II: Romancing the Stones

King's Quest II: Romancing the Stones Získání prvního drahokamu
Jeďte temným tunelem tak dlouho, až narazíte na dveře. Ty otevřete pomocí meče. Vejděte dovnitř a poplácejte svého koníka, aby zabavil stráže [1,42]. Otevřete dveře k pokladu [1,43] tak, že zmáčknete mušle v pořadí A, B, B, C, jak ukazuje náš obrázek. Vezměte trojzubec [9,52] a rychle opusťte trůnní sál. Naskočte na koníka a v krátké a jednoduché arcade minihře unikněte strážím [3,55]. Potom použijte trojzubec na falešnou zeď [1,56]. Tím se stane pevnou a stráže vás nebudou již obtěžovat. Proplujte celou cestu zpět k hranicím (dvakrát na východ, na sever, na východ, na sever a třikrát na východ) a vraťte se do Neptunovy říše. Mořský král vám řekne to málo, co o zbývajících dvou drahokamech ví, a automaticky vás odmění vodním [8,64]. Nyní se budeme věnovat drahokamu vzdušnému.

Návštěva u Hagathy
Nejprve zaběhněte do města a v knihovně si přečtěte další knihu [1,65] Legends. Vzápětí si přečtěte ještě jednu [1,66] Vyjděte před bránu a dejte stvoření skrývajícímu se v seně kapesník, King's Quest II: Romancing the Stones který jste našli v láhvi ve vraku lodi na mořském dně [1,67]. Odměnou vám bude stříbrná jehla. Vraťte se do města a v antikvariátu si promluvte s Angelinou. Nabízí vám lampu s džinem – musíte pro ni ale najít jejího slavíka. Jděte před Hagathinu jeskyni a podívejte se na lebky. Dejte drahokam do levé lebky a zatlučte ho palicí. Obě lebky otočte a vstupte do jeskyně. Hagatha něco vaří a zatím si vás nevšímá, takže prozkoumejte černý plášť, ve kterém se skrývá zlatý disk a malý klíček [1,68]. S klíčkem odemkněte řetěz klece a zakryjte ji kapesníkem [1,69]. Pak ji vezměte a urychleně opusťte jeskyni [1,70]. Nyní rozbijte levou lebku kladivem, vezměte si zpátky drahokam, sundejte z ptačí klece kapesník a prozkoumejte ji. Přečtěte si zprávu, která u klece byla přidělaná [1,71] a doneste slavíka čekající Angelině.

Kouzelný koberec
Vezměte ze stolu lampu [1,72], použijte ji a přečtěte si zprávu. Dozvíte se něco o majitelce obchodu. Následně přepněte páčku na bílé soše v pravém rohu místnosti – otevřou se dveře do podzemí [1,73]. Vejděte tam, přečtěte si dopis na stole [2,75] a vezměte koberec [1,76] a elixír mládí [1,77]. King's Quest II: Romancing the Stones Vraťte se do obchodu, znovu přehoďte páčku a rychle z něj vyjděte ven. Vyjděte z města a použijte koberec [1,78]. Na hada použijte náhrdelník, který jste získali od mořské panny. Uvnitř jeskyně se podívejte na pracovní stůl a přečtěte si knihu. Pak dejte do nádoby náušnice, žlutou květinu a zapalte kahan pod ní pomocí meče nebo palice. Všechno míchejte labutím pérem. Podívejte se na meč, pak použijte palici nebo kus plotu na vyražení krystalu z meče. Ten přidejte do směsi a odříkejte zaklínadlo. Získáte emerald [9,87]. Ten cestou zpátky použijte na hada a promluvte si s koněm.

Druhý drahokam
Vraťte se do jeskyně a počkejte, až se vrátí její majitel. Až ho vypudíte ze země, přečtěte nápis na zdi [1,88]. Vraťte se kobercem na křižovatku u města a jděte třikrát na západ. Použijte emerald na pátý kámen zleva a vezměte ohlávku pro okřídleného koně [1,89]. Vraťte se k němu a nasaďte mu ji [1,90]. Pak na něj naskočte. Tak dlouho s ním mluvte, až se objeví duch. Dá vám několik zkoušek. V té první vyberte možnost „The sacrificial lamb“ [1,91], ve druhé „Severing the lifeline“ [1,92], King's Quest II: Romancing the Stones ve třetí „Knight Time“ [1,93]. Tím byste měli úspěšně projít testy a dokázat duchovi, že jste hodni vzdušného drahokamu. Vezměte si ho z jeho úst [8,101] a naskočte rychle na koníka, než se pod vámi proboří mraky.

Do bažin
První místo, které navštivíte na cestě za posledním drahokamem, je kostel. V něm si přečtěte Bibli a seberte jednu její stránku, která se válí na zemi [1,102]. Pak se pomodlete vedle mnicha [2,104] a promluvte si s ním – získáte křížek [1,105]. Potom se vraťte na křižovatku a následujte vlky. Po animované scéně jděte z křižovatky třikrát na západ a dvakrát na jih a promluvte si s Possuminou babičkou. Vydejte se Possum hledat – půjdete-li dvakrát na sever, měli byste na ni narazit. Promluvte si i s ní. Přepadl ji prý nějaký trpaslík, takže se vydejte k trpasličímu stromovému domu, zaklepejte na dveře, schovejte se za ním a v příhodnou chvíli vejděte do domu. Slezte po žebříku a jděte do obytné místnosti. Tam seberte ze stolu polévku [1,106], otevřete truhlici a vybrakujte z ní zlaťáky [1,107] a pokud vás trpaslík překvapí, právě zde se schovejte. V příhodnou chvíli se vraťte do babiččiny chaty, ohřejte jí polévku na ohni a dejte jí najíst [1,108]. King's Quest II: Romancing the Stones Pak si vezměte prsten a plášť zpod postele [1,109], promluvte si o těchto předmětech s babičkou [1,110] a obojí si oblečte. Nyní můžete vyrazit do bažin.

Dále od hradu dále
Bažiny projděte podle návodu, který nevědomky máte: stránka z Bible obsahuje báseň, jejíž verše začínají vždy písmeny S, N, W nebo E, což jsou pochopitelně světové strany – S – jih, N – sever, W – západ a E – východ. Pak jděte směrem k hradu v dáli. Promluvte si s převozníkem a zaplaťte mu zlatými mincemi [1,111]. Na druhé straně se ještě napapejte kouzelného cukru [1,112] a pak se přibližte k hradní bráně. Máte-li na sobě již plášť, duchové zmizí. Odemkněte dveře křížem [1,113]. Uvnitř zapalte svíčku [1,114] a sejděte dolů do podzemí. Sundejte si plášť a otevřete rakev. Podívejte se dovnitř a promluvte si s Count Caldaurem. Na závěr mu ukažte prsten [1,115]. Zjistíte, že se jedná o manžela ženy z chaloupky, odletí, ale sebere vám křížek. Ven z hradu se tedy nebude jednoduše dostávat… Začít můžete tím, že se podíváte do rakve ještě jednou, posunete polštář a seberete poslední drahokam [1,116]. Pak projděte zpět ke schodům nahoru a vybavte se ještě volně ležící lopatou [1,117]. Vyjděte nahoru po schodech a prolezte oknem ven. Pak slezte dolů po zdi – zaútočí na vás netopýři a spadnete.

King's Quest II: Romancing the Stones

King's Quest II: Romancing the Stones Skutečný drahokam smrti
Promluvte si s oběma nemrtvými a ze stolu seberte šunku [1,118]. Pak jděte do knihovny a promluvte si se zde se objevivší dívkou [1,119]. Otevřete černou knihu a získejte tak stříbrný klíč [1,120]. Přečtěte si černou knihu a ještě jednou si promluvte s Anastázií. Stiskněte knihy Cinderella, The Three Little Pigs, Little Bo Peep, Rumplestiltskin a Romeo and Juliet. Měla by se objevit nová kniha Treasure Island – vezměte ji [1,121], odemkněte ji stříbrným klíčem [1,122] a přečtěte si ji [1,123]. Pak z knihovny vyjděte a promluvte si s Anastázií, dostanete náramek [1,124]. Jděte na hradní hřbitov (nachází se západním směrem od brány) a ukažte duchům náramek, který máte položit na hrob Anastáziiny maminky. Také ho tam pěkně položte [1,125] a vezměte si zlatý prsten [1,126]. Najděte hrob s datem 1200 a použijte na něj lopatu [1,127]. Prozkoumejte ho a zapamatujte si informace o osobě zmíněné ve svitku. Vraťte se k loďce, nechte se převézt zpátky a jděte rovnou do kostela. Podívejte se na hořící svíčky a kruh a přečtěte si, co je napsáno na oltáři [1,128]. Jděte ven a směrem na jih na hřbitov. Najděte hrob Larmona Odnarba, léčitele, a začněte na něm kopat [1,129]. Získáte kýžený předmět pro majitele hradu [8,137]. King's Quest II: Romancing the Stones Vydejte se s ním za nimi, na křižovatce vás přepadnou vlci. Vytáhněte meč a všechny je zabijte [1,138]. Pokračujte směrem ke hradu, další přepadení vás čeká na břehu jezera. Utrhněte kus rákosu v pravé části obrazovky [1,139], namočte špičku jehly v jedovaté vodě [1,140] a spojte to v jeden smrtící oštěp [1,141], který vrhněte na vůdce smečky vlků [1,142]. Automaticky už pak získáte drahokam smrti, poslední nutný k otevření dveří osudu [8,150].

Dveře osudu
Čeká vás poslední, ale neméně obtížná část King’s Questu II+VGA, takže zmobilizujte všechny své pařanské schopnosti. Začněte návštěvou knihovny a přečtěním další, již poslední knihy [1,151]. Pak jděte k mostu ke dveřím osudu – bohužel budete chyceni do pasti trpaslíkem. Zabalte drahokamy do kapesníku [1,152] a hoďte je na druhou stranu propasti. Trpaslík se bude rozmýšlet, zda pomoci či ne – promluvte si s ním, hodí vám nakonec nůž [1,153]. Tím přeřežte lano, které drží most pohromadě [1,154] a rychle vyšplhejte po padajícím mostě nahoru. Trpaslík setřel a vy teď můžete vyndat drahokamy zase pěkně z pytlíku a postupně do dveří osudu nasázet Birth Gem [2,156], Growth Gem [3,157] a Death Gem [5,162]. Dveře se otevřou King's Quest II: Romancing the Stones a umožní přenos do Tower Realmu.

Spící princezna
Použijte síť na ryby. Zkoušejte to, dokud nějakou nechytíte. Vezměte ji [1,163] a hoďte zpět do moře [1,164]. Skočte jí na záda, převeze vás přes oceán [1,165]. Jděte na jihovýchodní část ostrova a přečtěte si zprávu v písku. Dejte své ruce na čáry a budete teleportováni na malý ostrůvek. Zde seberte kámen, stoupněte si na zvláštní písek a přečtěte zprávu, pak vyšplhejte na palmu a seberte kokosový ořech [1,166], rozpůlte ho mečem [1,167] a naplňte ho vodou z oceánu [1,168]. Vylijte vodu na symboly v písku, objeví se další portál [1,169], nyní ale použijte ten starý modrý k teleportaci na hlavní ostrov. Jděte k věži a podívejte se na dveře. Použijte na ně zlatý disk [1,170]. Do díry dejte kámen a promluvte si se sochami. Pravdu má ta vpravo, takže se řiďte jejími instrukcemi a v příslušném pořadí zmáčkněte značky (mráček, slunce, kapka, hora) [1,171] a vejděte dovnitř. Vyjděte po schodech nahoru a použijte na lva emerald [4,175]. Vezměte si kus lví srsti ze země [1,176], posuňte závoru a vejděte dovnitř pokoje. Podívejte se na spící dívku. Použijte na ni emerald, pohněte dvakrát zrcadlem a použijte emerald podruhé [5,180]. Polibte ji – objeví se Hagarta. Dejte do nápoje mládí lví srst a takto upravený lektvar podejte Hagartě [1,181]. Posuňte zrcadlo a zasáhněte Hagartu světlem [1,182]. Promluvte si s Valanice [1,183]. Projdete portálem a skončíte v Hagartině jeskyni. Tady seberte ze stolu magickou kouli. Ta odhalí pravdu o začarovaném světě [2,185]. Pak už jen vyjděte z jeskyně ven a užijte si závěrečnou animaci, svatbu a oslavy.

King's Quest II: Romancing the Stones King's Quest II: Romancing the StonesKing's Quest II: Romancing the Stones´

Autor:


Témata: Loď


Nejčtenější

Minotar
Minotaur je krásná cyber-punková adventura plná vtipu

I ve vzdálené a zářné budoucnosti alkohol funguje. Své o tom ví hlavní hrdina skvěle vypadající sci-fi adventury Minotaur, který se probouzí z deliria. Dostat...  celý článek

Další z rubriky

Kulivočko
Kulivočko - dojmy z dema

Zahráli jsme si demo české adventury Kulivočko.  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.