Celé toto miniaturní atmosférické dobrodružství s nepřehlédnutelným rukopisem samotného Nifflase začne jedna malá vesmírná loďka, které našeho hrdinu a unese a po havárii nedobrovolně vysadí v pro něj neznámém prostředí a na němž bude se z něj pochopitelně dostat.
Označit Knytt za tuctovou arkádu by bylo prachobyčejným lhaním. Zaprvé byl Knytt oklestěn ode všech akčních a násilnických projevů a sází spíše na atmosféru a příjemné a ničím nerušené hopsání, v němž náš hrdina vyniká. S jednoduchými skoky by si ale v zdejším nepříjemném prostředí s největší pravděpodobností nevystačil a tak mu byla do vínku nadělena další schopnost, jíž je šplhání po jakékoliv stěně, na níž se Knytt hbitě zachytí. Využívat to budete praktiky neustále.
Spíše než adrenalinovým a napínavým dobrodružstvím je tato hříčka poklidným atmosférickým vyprávěním o napínavé cestě hrdiny – a nutno podotknout že autoři rozhodně tušili, jak z takovéto hříčky udělat zajímavé interaktivní dílko. A tak budeme spolu s hrdinou prolézat roztodivnou směsici prostředí, které se nesoustředí jen na zemský povrch, ačkoliv se po něm budete pohybovat valnou většinu herního času. Zbytek vyplňují fáze, kdy se budete plazit po vysokých hliněných kvádrech do vzduchu, abyste překonali překážku, normálně ze země nemožnou obejít. Občas také zavítáte pod zem – vůbec se tedy nemusíte bát jedno za čas propadnout mezi dvěma plošinkami, což v jiných arkádách znamená okamžitou smrt – zde je to pouze známka vypovídající o přesunu do zase o fous odlišného prostředí.
Vizuální kabátek je velice podobný zmiňovaného Within a Deep Forest, což není vůbec na škodu. Zvlášť pokud si k tomu všemu přidáme atmosférickou hudbu, která výsledný dojem ještě dotváří. Celkově se tedy jedná o jedinečné arkádové dílko, které ve srovnání se svým předchůdcem jen trochu ztrácí dech v oblasti hratelnosti, která byla u Deep Forestu o fous více variabilní.