Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Local Studio - Dr. Bohuš je konečně za námi

  12:00aktualizováno  7. října 9:39
Dlouhé čekání na jejich adventuru konečně skončilo a jistě vás už zajímá, jaký další projekt autoři Local Studia připravují nebo jak vidí svoji developerskou budoucnost. Jak jsou oba autoři spokojeni se svými díly?

Local Studio je tým, který má za sebou teprve nedávno zrecenzovaný titul Dr. Bohuš, ale také kromě dalších miniher i solidní flashovku Local Ride. Tvoří jej HardCabb (grafik) a Kevinekss (scénárista a programátor). HardCabb hraje rekreačně fotbal a cyklistiku. Nemá rád pivo, spánek, televizi nebo také techno, ale naopak má rád auta, motorky, čtení a dobré vtipy. Naopak Kevinekss hraje fotbal aktivně a mimoto se zajímá o break-dance. Prý se mu ozvali z hollywoodu, ale jakožto herec odmítl kvůli poměrně nízkému honoráři. Občas se tým umí pěkně porafat, ale hlavní je, že konečně dotáhli výše zmiňovaného Dr. Bohuše do konce.

Local Studio Najdete ještě nějakou vlastnost, která by vás mohla dopodrobna charakterizovat?
HardCabb: Snad nedochvilnost, netrpělivost, umění se rychle logicky rozhodovat, vždy dělám vše do posledního detailu, jsem perfekcionista.
Kevinekss: Myslím, že vše podstatné je v úvodu.

Před nedávnem jste konečně vypustili Dr. Bohuše. Jak jste se svým dílem spokojeni?
HardCabb: Dr.Bohuš určitě vyžadoval nějaký ten týden nebo měsíc práce navíc, ale jeho vytváření se už táhlo příšerně dlouho, proto jsme se jej rozhodli uveřejnit ihned po krátkém betatestu. Přesto jsme nějaké chybky (ať už větší nebo menší) přehlédli, a asi týden po oficiálním uveřejnění vydali další opravenou verzi. Kladných ohlasů bylo přeci jenom víc něž záporných, takže spokojenost je určitě na místě. Myslím, že na to, že jsme hru dělali sami dva, jde o docela podařený adventurní kousek.
Kevinekss: Souhlasím s Romanem.

Odvážili byste se dle vlastních slov srovnat Dr. Bohuše s Mrtvým Městem, či Únosem?
HardCabb: Tady na PH už srovnání Dr.Bohuš vs. Mrtvé město proběhlo a dopadlo tak, jak jsem očekával - Mrtvé město se hráčům libilo mnohonásobně víc než Bohuš. I když je kratší, rozhodně navozuje skvělou atmosféru a hráč se do hry více vžije. Pekařův Únos jsem bohužel nehrál, takže nemůžu posoudit.
Kevineks: Podle mě má každá z her jisté zápory a klady. Co je lepší jinde je horší tam a naopak. Jestli mám být ale upřímný, Doktor Bohuš je o třídu slabší. I když, možná by bylo lepší, kdyby si na tituly udělali názor sami hráči.

Local Studio Kdo vlastně vymyslel příběh Dr. Bohuše?
HardCabb: Příběh vymýšlel Kevinekss, a je mi záhadou, jak vůbec na tak střelený nápad mohl přijít. Ale tak už to dopadá, když adventuru dělají jen programátor s grafikem, bez účasti scénáristy.
Kevinekss: Ano scénář jsem vymýšlel já, celkem se divím, že jsme to vůbec dali dohromady, jelikož vše se vymýšlelo až za běhu. Čili žádný předem připravený děj nebyl. Výsledek není zrovna ideální, je tam pár nelogických momentů. Tak hrozné to ale není.

Na jakou vaší další hru se můžeme těšit? Zůstanete u adventur, uděláte další minihru (na způsob Local Ride) nebo už nastal čas na nějaký velký projekt?
HardCabb: Žádnou rozpracovanou freeware hru teď nemáme. Snažíme se přes neherní věci vydělat nějaké peníze a rozšířit si portfolio. Pokud ale někdy nějaký velký projekt rozjedeme, pravděpodobně se o adventuru jednat bude - příběh tentokrát nebude vymýšlet programátor, ale najdeme si schopného scénáristu.
Kevinekss: Ano nyní se snažíme vydělat nějaké ty peníze a rozšířit si portfolio. Nevíme co bude potom, ale určitě se do něčeho velkého pustíme.

O vás je známo, že se tvorbě her nevěnujete zrovna maximálně, ale berete to spíše jako koníček. Neláká vás být profi vývojáři?
HardCabb: Ono se hlavně tvorbě her maximálně věnovat nedá když je ti 17, máš školu, hromadu ostatní práce a z freeware her nedostaneš ani korunu. Zároveň jsou ale freeware hry ideální pro získávání zkušeností ohledně grafiky, programování, distribuce a vedení projektu - což jsou zkušenosti, které jako profi vývojář budeš určitě potřebovat. Já osobně bych ale profi vývojář být nechtěl. Raději bych se viděl jako ředitel nebo vlastník nějaké menší softwarové firmy, zabývající se softwarem a kompletním řešení webových služeb.
Kevineks: Vývojařinou se určitě živit nechci. Raději bych něco, kde můžu věci organizovat, ne je plnit :).

Local Studio Jak myslíte, že budou vypadat počítače za 10 let?
HardCabb: Já bych nejraději, aby zůstaly takové jaké jsou, to se ale bohužel nestane. Určitě budou menší, výkonnější a dražší, ale taky hezčí, bezpečnější a snad ekologičtější.
Kevinekss: Raději o tom nepřemýšlím.

Čím si odbouráváte stres z PC, pakliže jej máte (kor při tvorbě her)?
HardCabb: Já tedy stres z pc určitě mám, a úspěšně ho odbourávám hudbou a jinými aktivitami na PC které dělám rád, a ne z donucení. Například programováním, nebo věnováním se našemu security-projektu Net-way.
Kevinekss: Dělám všechno co normální lidé v mém věku. Sport, tancování, kalení atd :).

Co myslíte, že se vám v životě zatím nejvíce nepovedlo?
HardCabb: Na tohle se nedá přímo odpovědět. Polovina věcí, co jsem podělal by se daly nazvat „největším neúspěchem“ .. a že jich nebylo málo.
Kevinekss: Jsem bezchybný :).

Local Studio Nemohu se nezeptat na Dooma 3. Hráli jste ho? Co říkáte na třetí pokračování?
HardCabb: Já ho samozřejmě hrál a byl sem z něj hodnou chvílí vedle. První prožitek z hraní byl umocněn tím, že jsem jej večer spustil s kamarády na pc s kvalitní audio-soustavou, a hrál jej celou noc. Doom 3 je neuvěřitelný hlavně z hlediska grafického zpracování (tady už se snad ani nedá mluvit o grafice, ale o přiblížení reálnému světu) a svou hustou, brutální atmosférou.
Kevinekss: Hrál, avšak moc mě nezaujal. Grafika je paráda, bohužel linearita a nezábavnost mě od Dooma odradila.

Taktéž je známo, že jste zakladateli serveru GameCode. Čekají jej nějaké radikální změny nebo zatím postačí jen větší platy pro kvalitnější články?
HardCabb: Radikální změny už probíhají, vedení se chopil jeden vytrvalý a schopný člověk. Každým dnem se chystáme vyhlásit pátou rychlosloutěž o super ceny. Sledujte GameCode.cz.
Kevinekss: Já už bohužel na gamecode nespolupracuji, čili do záležitostí kolem něj už tolik nevidím.

Máte na srdci ještě něco, co by o vás měli čtenáři vědět?
HardCabb: Pokud o nás chtejí čtenáři něco vědět, mohou si to zkusit najít na naší homepage, nebo se zeptat dole v diskuzi.
Kevinekss: Myslím, že ne.

Autor:




Nejčtenější

Night Lights
V relaxační plošinovce Night Lights si musíte osvětlit cestu dál

Noční klid v Night Lights bude svědčit vaším nervům. Ale proto, abyste se v této plošinovce dostali ke svému cíli, bude potřeba ho narušit. To proto, že záře...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.