Ráno to samozřejmě zjistila Inessa, za kterou si v této hře zahrajeme. Místo aby svého učitele Lofta začala oplakávat, dává se okamžitě do akce. Ostatně nic moc jiného ji nezbývalo, když ji ráno probudil štiplavý kouř přicházející ze spodní části domu. Ten byl zapálen! Prvním úkolem je logicky postarat se o stále se rozšiřující živel a teprve pak se může začít zaobírat problémem okolo zmizelého Lofta.
Uhasit oheň nebude žádný problém, ostatně patří to k těm jednodušším úkolům, které po vás hra požaduje. A když říkám úkoly, myslím tím jasně specifikované questy, což nebývá u adventur zase až takovým zvykem. Nový quest aktivujete nějakou akcí, která vás zbrzdí v dalším postupu, přičemž poté, co jej splníte, bude zase pěkně ze seznamu odškrtnut. V praxi je to možné demonstrovat na příkladě, kdy se vydáváte do temného lesa a dojdete k jeskyni, do níž byste neradi vstoupili, neboť je příliš tmavá. Řešením může být přečtení informační tabule před ní, ta je ale pro vás zcela nečitelná. A v tu chvíli již do questů přibude jeden další, kde máte za úkol nějakým způsobem zajistit, abyste si tabulku mohli doopravdy přečíst. O jednotlivých questech se můžete také vybavovat s NPC a tak dále.
Loftus and the Sky Cap se odehrává ve 2D světě, jednotlivé lokace jsou velice živé, barevné, zasazené do fantasy světa a jak exteriérové, tak i interiérové. NPC vypadají každý trochu unikátně, jinak je hratelnost směsicí sbírání aktivních předmětů, jejich následné kombinování a využívání na jiných. Délka celé hry taktéž není vůbec zlá a strávit nad ní můžete i několik desítek minut. Zkrátka a dobře, pokud máte rádi point&click adventury, mohla by vám tato nabídnout to, co hledáte – příběh je poměrně zajímavý a hratelnost rovněž není špatná. O hru roku nejspíše nepůjde vzhledem k několika ne až tak vybroušeným situacím a občasným kolizím v grafickém zpracování (jako že kupříkladu postavy příliš nesedí k pozadí), přesto je ale možné jedině doporučit.