Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lost Hero – něco pro milovníky dungeonů

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:54
Lost Hero je již dlouhou dobu vyvíjený systém, který umožňuje každému stvořit si vlastní RPG hru ve stylu klasik jako Dungeon Master nebo Wizardry VII. Pěkná myšlenka, není-liž pravda?

Lost Hero

LOST HERO
Autor: Hideoshi
Vyjde: ?/2003
homepage
Lost Hero je českým projektem s poměrně velkou historií. Důvody, které vedly k jeho vzniku, byla pochopitelně nostalgie a vzpomínání na nádherné hodiny strávené u klasických čtverečkových dungeonů jako prapůvodní Dungeon Master, úchvatná a rozlehlá Wizardry VII, neméně hratelná Lands of Lore či třeba sága Might & Magic. V současné době se hry tohoto žánru objevují velmi sporadicky – a ani už nemají tolik společného se čtverečkovanými klasikami, byť třeba Wizards & Warriors od D. W. Bradleyho či nedávno vydaný Arx Fatalis mají leccos do sebe. Proto vznikl systém Lost Hero, aby se mohla vytvořit komunita tvůrců těchto klasik a následně třeba i nějaký společný větší projekt.

Lost Hero tedy obsahuje jednak engine, jednak systém s pravidly, která si za chvilku popíšeme. Lost Hero V současné době je již takřka dokončen, nachází se ve verzi 0.9.5.5 a prakticky ho zbývá už jen trochu doladit a vychytat některé drobnosti. Celá technologie je založena na Javě, stáhnout je možné si hned několik souborů. Jednak je to ukázková Lost Hero hra, která nemá příběh, ale umožňuje projít se po městě či interiéry hradu, zabojovat si a vylepšit si postavy o několik úrovní, druhým klíčovým souborem je pak editor, který umožňuje vlastní tvorbu. Ten má zatím poslední verzi 0.8.5, přesto už je funkční a lze s ním vytvořit vlastní dobrodružství se vším všudy.

Prvním krokem při hraní jakéhokoliv titulu založeného na Lost Hero bude každopádně volba postavy a nastavení party až šesti hrdinů. Vybírat je možné z mnoha ras, které určují fyzické vlastnosti a vhodnost k jednotlivým povoláním. Samozřejmostí jsou lidé, opět víceméně průměrná a na vše se hodící rasa. Elfové vynikají inteligencí, jsou ale křehčí a slabí, trpaslíci jsou zejména extrémně odolní a silní, Lost Hero ale mají přirozeně též malé magické schopnosti, gnómové jsou jejich příbuzní, jsou jim velmi podobní, ale narozdíl od nich jsou slabší a mnohem chytřejší, hobiti jsou pochopitelně především dobří zloději, klasickou sebranku pak doplňují křehoučké éterické víly, které nemají prakticky žádnou odolnost ani sílu, jsou ale velmi hezké a chytré. Trochu méně klasickými rasami pak jsou ještěráci, silní, vitální a rychlí, obratní a silní draconi, nadvlkové, kteří se specializují překvapivě spíše na přírodní magii, tygromové, mix kočkovité šelmy a lidské inteligence a konečně mookové, které znají určitě dobře hráči Wizardry.

Každá postava je charakterizována fyzickými vlastnostmi. Síla určuje, kolik unese, či zda prorazí zbroj nepřítele v boji, inteligence je určující pro schopnost kouzlit, zbožnost pro úspěšnost kouzel u mnichů, vitalita pro množství životů, regeneraci a odolnost, obratnost pro uhýbání a páčení zámků, přesnost taktéž především pro zloděje a pro zvýšení pravděpodobnosti zásahu v boji, Lost Hero rychlost pro určení pořadí boje, charisma pro vyjednávání a nad všemi stojí karma, která svým způsobem ovlivňuje všechny činnosti ve hře. Povolání jsou jen čtyři, v průběhu hry je ale možné postavy rekvalifikovat. Je to squadra v podobě silného, leč tupého bojovníka, mága, který disponuje arzenálem kouzel, zbožného mnicha a o něco méně zbožného, avšak praktičtějšího zloděje. Vedle toho má každá postava ještě specifické schopnosti pro používání různých druhů zbraní, dále pak fyzické dovednosti jako plavání či skrývání se v lese, konečně pak i dovednosti akademického rázu (učení, mapování, alchymie apod.). Práce s předměty se liší kus od kusu, každý je charakterizován několika vlastnostmi. Postavy mohou nést pouze určitou váhu a v závislosti na své rase a povolání též používat jen některé zbraně a zbroje. V případě obzvláště nabušených předmětů je dokonce potřeba i určitá úroveň dovednosti.

Lost Hero Systém tvorby postavy je tedy velice podobný, ba prakticky skoro přesně kopíruje klasiku Wizardry VII. Velmi podobný je i styl soubojů, které probíhají na tahy a jsou řešeny jakou boje mezi jednotlivými postavami. Každému ze svých hrdinů hráč určí, zda bude útočit, jakou zbraní, nebo zda podnikne jinou akci (uteče, sešle kouzlo, vyléčí přítele apod.). Totéž udělá počítač. Pak se spustí čas a hra podle rychlosti a únavy postav vygeneruje pořadí, v jakém budou své akce provádět. Při útoku zbraní se pak vyhodnocuje nejprve, zda se vůbec postava do nepřítele trefila, posléze, zda se dostala přes jeho zbroj, a posledním krokem, když je obojí pozitivní, je vyhodnocení, kolik bodů zranění vlastně způsobila.

Kouzla se v Lost Hero dělí do šesti skupin, čtyři elementální, duchovní a mentální sféra. Pro každou sféru má magická postava vždy zvláštní body, za které může vyvolávat kouzla, je tedy nutná specializace na určitou skupinu. Kouzel je velký počet a lze je sesílat až v osmi úrovních síly, Lost Hero které jsou samozřejmě rozlišeny krom účinku i počtem bodů, které vyžadují.

Práce s editorem je jednoduchou a rychlou záležitostí. Obsahuje editor map a knihoven, editor zdrojového kódu hry a nezbytnou obsáhlou nápovědu integrovanou do programu, jeho možnosti jsou pak velmi široké. Samotná hra je pak tak věrnou předělávkou Wizardry VII, že z ní nostalgie a parádní atmosféra přímo čiší. Doufejme, že už se brzy dočkáme někoho, kdo se vrhne na systém, vybaví ho pořádným příběhem a přichystá nám hodiny skvělé zábavy u ryze českého krokovacího dungeonu. A zatím? Zatím si znovu projedeme Dungeon Mastera, klasiku všech klasik...

Autor:




Nejčtenější

Gauge Of Rage
Gauge Of Rage je Hotline Miami se zombíky... A taky třikrát krvavější.

Vzpomínáte na Hotline Miami? A vzpomínáte na to, jak šíleně rychlá a neskutečně zábavná to byla hra? Gauge Of Rage si bere inspiraci plnými hrstmi a přidává i...  celý článek

Další z rubriky

Dovahkiin
Pojmenovali dítě podle postavy ze hry a získali hry zdarma na doživotí

Čerstvě narozený Dovahkiin byl pojmenován podle postavy ze hry na hrdiny The Elder Scrolls V: Skyrim. Jeho rodiče získali od vývojářů přísun her zdarma do...  celý článek

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Osada
Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.