Hlavním objektem vašeho zájmu se tedy stanou magické skleničky s nic neříkající barevnou tekutinou uvnitř. Té nemusíte věnovat výraznou pozornost, nějaké výraznější mixování a vytváření nových magických látek se zde nekoná. Přesněji řečeno zpracováváte přicházející a sestavené skleničky, které posunujete ve chvíli, kdy přijdou na řadu po horní straně hracího obdélníku. Poté co pečlivě vyberete pozici, do níž bude aktuálně sebraná lahvička pasovat, spustíte ji k zemi klikem levým tlačítkem a k zpracování se vám dostane další. Takto neustále dokola, ovšem samozřejmě s přesně daným cílem, který bude jednoduché splnit alespoň na začátku hry. V Magic Drop musíte sestavovat trojice stejně barevných kousků a to podle trochu ztížených pravidel. Tyto předměty se totiž musí samozřejmě dotýkat, ovšem nestačí pouze když sdílejí společný roh, musí se jednat o celou stranu. To znamená že musí být umístěny vertikálně nebo horizontálně vedle sebe a nebo v libovolné kombinaci.
Hra je rozdělena na levely, ty se od sebe odlišují pochopitelně hratelností. Každý z těchto trvá vždy 120 sekund, které utíkají v levé straně obrazovky. Ač se to možná nezdá, jedná se o docela dlouhý čas, během něhož se snadno probojujete až k horní straně herní plochy, tedy k pomyslné smrti. Hra totiž končí přesně ve chvíli, kdy dosáhnete s některou lahvičkou horní strany obrazovky, což se nesmí nikdy stát. Všechny výše postavené kousky musíte rychle likvidovat a nebo doufat v brzký příchod konce levelu, který celé aktuální pole zničí a postaví vás do hry opět od nuly, ovšem s malým hendikepem. Ten je v případě toho druhého dvě plné řady a postupně bude narůstat.
Celkově je Magic Drop zajímavým logickým kouskem, který je překvapivě dobře hratelný. Skládání zkumavek na sebe vás bude bavit poměrně dlouho, škoda jen naprosté nepřítomnosti jakéhokoliv akčního prvku, který by lehce skomírající hratelnost trochu oživil. Takto se jedná o vizuálně kvalitní ale hratelnostně trochu pokulhávající logickou hříčku.