Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

ManiaDrive - ve šlépějích slavného Stunts

  12:00aktualizováno  12:25
Po skvělém arkádovém závodním simulátoru Tracmania Nations je na čase opět se vrhnout na stavění zapeklitých tratí se skokánky, můstky a propadly, tentokrát ve vozítku Renault Clio. Vyrovná se legendárnímu Stunts?
80

ManiaDrive

Platforma: Freeware
Výrobce: Raydium

Stáhnout

ManiaDriveSrdce milovníků arkádového závodění musí v letošním roce plesat radostí. Po 16 letech od vydání nachází legendární Stunts následovníky v sérii komerčních her Trackmania. A vývojáři z Nadeo nezapomněli ani na příznivce freeware a u příležitosti pořádání Electronic Sports World Cup vydali zdarma precizní závody formulí Trackmania Nations. Nyní se hratelné verze dočkal další velmi očekávaný projekt ManiaDrive, který sice nemá za sebou profesionální tým, ale licence open-source je příslibem velké nabídky tratí a solidního zpracování.

ManiaDriveAčkoli vypadá ManiaDrive na první pohled jako obyčejný závodní simulátor, ve skutečnosti je zde ježdění na druhém, možná až třetím místě v pořadí důležitosti. Pozornost poutá zejména možnost stavět vlastní tratě v přiloženém editoru. A zatímco vymýšlením originálních smyček, kombinováním skokánků a propadel zabere spoustu času, vlastní jízda trvá obvykle zhruba jednu minutu. Stejně jako se mnozí dospělí rádi ponoří do světa autodráh a vláčků, dává nám ManiaDrive nahlédnout do Gulliverovského světa zmenšených závodišť. Tratě jsou vlastně jakési zmenšené autodráhy, vozítko - ač reálného vzezření - abstrahuje od jakéhokoliv deformování při nárazech, ve vzduchu se cítí stejně dobře jako při válení sudů po střeše. Zatímco normálně byste kleli při jakémkoliv vyjetí z tratě, zde vám pro splnění šibeničních časových limitů nezbývá než využít skokánků a dalších vymožeností a do cíle spíše přiletíte, než přijedete po kolech. Čas od času také opustíte vlastní dráhu a projedete se po okolí, abyste zase na jiném konci najeli na rampu a pokračovali dál. 

ManiaDriveManiaDrive je jako dělána pro internetové závodění. Neustále se objevují nové a nové tratě, jež využívají nových prvků, nebo se snaží napodobit známá prostředí či tratě ze závodů Formule 1. Pokud však nemáte možnost online připojení, lze závodit na dvanácti tratích distribuovaných společně s hrou. Vaším vyvoleným vozítkem je reálně vyvedený Renault Clio, příznivci jiných značek budou nejspíš zklamáni. Ovládání nelze měnit, velmi užitečná je funkce pro rychlé restartování kola, kterou jistě často využijete. Ovládání a reakce automobilu vyžadují jistý trénink, výrazně ochuzeni jste při snaze o rychlé zacouvání a otočení. Slušivý grafický kabátek překvapivě není nejlépe vyvedenou technickou stránku. Překonává jej totiž výtečný hudební soundtrack, který snad bude ještě dále rozšiřován. Podobných oblastí, kde by šlo leccos vylepšit je u ManiaDrive více. Mezi nejvíce nevyužité patří širší nabídka aut, větší rozmanitost tratí, širší možnosti v nastavování a optimalizace grafiky. Přesto jde o výborný klon, který by příznivci Trackmania a Stunts neměli jen tak minout.


Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

80 %

Hodnocení čtenářů

80 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 101 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Chrono Disfunglement
V logické akci Chrono Disfunglement jste ztraceným pánem času

Hlavní hrdina této akčně logické hry si nemůže stěžovat na to, že by neměl čas. Sám ho totiž ovládá. Jenže ani to mu nezaručí, že dosáhne svého cíle. Musíte mu...  celý článek

Feral
V graficky excelentní akci Feral si vyzkoušíte kůži divoké šelmy

Smysly jako divoká kočka, ostré zuby, ještě ostřejší drápy. To jsou vaše devízy. Prostředí kolem je plné nebezpečí, ale také bezbranné kořisti. A hlad je téměř...  celý článek

V.H.S.
Kamera v hororu V.H.S. je jediný prostředek k vašemu přežití

Někdy stačí jedna chytrá mechanika a na té se dá postavit celá hra. V.H.S. je dokonalou ukázkou. Nevšímejte si neskutečně tmavých obrázků okolo a raději se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.