Mario Chameleon – tak trochu jiný Mario
Mario. Je zajímavé, proč zrovna jméno italského původu zvolili lidé z Nintenda před mnoha a mnoha lety (obzvláště vzhledem k faktu, že Nintendo je ryze japonská společnost), nicméně evidentně nevybrali špatně. To musí napadnout každého, kdo pohlédne na fantastická prodejní čísla všech komerčních titulů se sympatickým hopsajícím instalatérem v hlavní roli (v poslední době už ve třech rozměrech na poslední velké konzoli japonského giganta - GameCube). A že Mario pronikl skutečně až k srdcím oddaných hráčů, dokazuje obrovské množství právě fanoušky vyrobených freewarových klonů původního Maria. Ty povětšinou sázejí na stejnou, velmi chytlavou a skoro až posvátnou hratelnost. Pokud mění herní systém, pak jen v malých detailech a většinou proto, že nejsou schopni to naprogramovat přesně tak, jak to bylo v originálu. Tu a tam se však naštěstí najde autor, jenž nebere předlohu jako nedotknutelnou modlu, nechává se jí inspirovat jen volně a využívá prostoru k realizaci vlastních nápadů.
Mezi takového řekněme volnomyšlenkářské vývojáře patří bezesporu i Simon Laroche a Christopher Huet, kteří za pomoci programu The Games Factory vytvořili dnes recenzovanou gamesku Mario Chameleon. Skutečně se v jejím případě jedná o výrazně vylepšenou a pozměněnou klasiku – a nutno hned na začátek říci, že se Francouzi svého úkolu zhostili dobře a většina změn je skutečně k lepšímu. Na pohled se zdá, že je všechno na svém místě – akce viděná zboku, instalatér jako hlavní hrdina, pohybuje se zleva doprava, skáče, sbírá mince, vyhýbá se kontaktu s nepřáteli, snaží se dostat na konec levelu. Už ve chvíli, kdy se hráči pokusí poprvé zlikvidovat jinou živou bytost, ale dojde na první odlišnost. Tentokrát nestačí na protivníka skočit a udupat ho k smrti. Možnosti jsou dvě – buď ho klávesou Ctrl chytit a následně zahodit do hlubin bezedných za okraj obrazovky, nebo sebrat z palmy kokosový ořech a dobře mířenou ranou příšerku skolit. Zásoba kokosových ořechů je ale malá, a tak se vyplatí šetřit a dobře mířit.
Už to výrazně mění nutný herní styl, novinek je ale ještě výrazně více. Čas od času Mario narazí na létající plošinu, která mu umožní volný pohyb i ve vertikální úrovni. Jindy zase najde speciální oblek, který mu umožní změnit živočišný druh a stát se třeba žábou. A podobných bonusů je v úrovních rozeseto opravdu hodně, takže je stále co objevovat. Grafické zpracování Mario Chameleon je na nadprůměrné úrovni. Na výběr je ze dvou možných rozlišení 320x240 a 640x480, hrát lze bez problémů v okně i ve fullscreen módu. Sprity nepřátel jsou roztomilé, hezky je nakresleno i prostředí. A tak i když třeba polský Mario Forever vypadá ještě o poznání lépe, není si zde nač po vizuální stránce stěžovat. Autoři do hry umístili také hudbu, ta je tradičně infantilně skřípavá a pískavá. Bylo by zajímavé zkusit konečně porušit i toto pravidlo a umístit do Maria pořádný nářez, nebo naopak tichou ambientní melodii. Až tak daleko bohužel Laroche s Huetem nezašli. Přesto se jim povedl navýsost zajímavý kousek, který potěší zejména znuděné fanoušky Maria, kteří dovedou ocenit originální přístup k tématu.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!