A tak se vlastně z honosného příběhu Mars Conflict stává klasická vesmírná střílečka, kde se pohybujete se svou raketou zatímco hra na vás z horní části obrazovky vytrvale posílá desítky protivníků a s těmi se musíte nějakým způsobem poprat. K tomu samozřejmě slouží zbraně, které máte v každé chvíli přítomny tak maximálně dvě. První je vaše primární zbraň s poměrně vysokou kadencí. Ta je zpočátku ještě docela omezená a vysílá pouze jeden dosti slabý jednoduchý proud světelných projektilů, kterými budete do nepřátel střílet dlouho, než je pokoříte. Právě proto se postupně objevují lepší a lepší kousky a to sebráním příslušných bonusů. Díky tomu se postupně stanete majiteli zbraně se dvěma proudy, postupně zroste i kadence a objeví se třeba i nějaké ty boční, které účinně likvidují nepřátele, které nemáte přímo na dohled.
Ostatně protivníků bude několik typů. Většinou se jedná o různě tvarované rakety, které směrem k vám vysílají projektily. Pokud se jedná o malinké modré čárky, měla bych jisté výhrady k jejich viditelnosti, vzhledem k tomu že pozadí je tmavé a konstantně se na něm pohybují podstatně menší ale podobně zabarvené částečky což je matoucí. Tvůrci se také vydali cestou méně frenetického zážitku a proto je každá loď vybavená ukazatelem zdraví a než ji udoláte, bude to chvíli trvat. To bych v prvotních fázích projektu nepovažovala za až tak nejšikovnější řešení vzhledem k tomu, že to docela sráží hratelnost. S větší silou vašich zbraní se ale vše zlepší. A když bude nejhůř lze použít zbraň sekundární, která je většinou daleko silnější.
Celkově je Mars Conflict projekt s poměrně dobře zpracovaným příběhem. Na druhou stranu trochu zaostává v oblastech zpracování, kde je spíše nadprůměrná a hratelnost taktéž mohla být lepší. Na odreagování je ale jako vyšitá.