Ačkoliv zde nebudeme opět pohybovat se sympatickým a usměvavým robotem, jsou si hrdinové obou her velice podobní. Svůj podíl pak na tom nese zejména celková „hranatost“ celé hry. Oblé křivky se totiž hledají jen opravdu stěží a kde to jde, umístili autoři místo oblouku striktně hranatý tvar.
Zda se vám pak celková barevnost a již zmíněná „hranatost“ hry zamlouvá či nikoliv, to nechám zcela na vašem rozhodnutí. Jisté ale je, že si pro nás autoři nachystali chytlavou akci s příjemnou hratelností.
Než se celá hra rozjede a vy postoupíte do některého z pokročilejších levelů, bude vše vypadat vskutku jednoduše. Vy si totiž spolu s hrdinou postáváte či poskakujete na dolní straně herní obrazovky, přičemž z té opačné na vás pozvolna padají nebezpečné šedé kvádry. Cesta k cíli pak každopádně nepovede přes sbírání těchto předmětů. Jediný způsob, jak nasbírat boy a zároveň se nezranit je pěkně šedé kostky sestřelit dříve, než se snesou na vaši hlavu. Pokud byste je totiž nechali, aby na vás skutečně spadli, musíte počítat s jistým úbytkem na zdraví, jež je vskutku nepříjemný.
Jako jsme již zvyklí kupříkladu z Tetrisu, s počtem zničených kostek bude narůstat i rychlost jejich dopadu k zemi stejně jako jejich počet. Postupně se začnou objevovat i kousky fialové, které je pak daleko těžší zničit. Potřeba k tomu totiž budou alespoň dvě přesně mířené střely místo jedné, která postačí na kvádr šedý. Naštěstí vás však nebudou potkávat samí nepřátelé v podobě padajících kostek, o slovo se přihlásí také bonusy, v podobě nekonečného zásobníku zbraní, občasného upgradu či třeba možnosti vyskočit podstatně výše než normálně. Sečteno a podtrženo je Mega Hiper Japko Ekstrim hrou zábavnou, ačkoliv jen na vesměs krátkou dobu.