Japonsko si už několik staletí udržuje pověst národa, který na Zemi přicestoval z vesmíru. Jak jinak vysvětlit bizarní japonskou kombinaci ujeté infantilnosti a zároveň tradic konzervativnějších než Walker Texas Ranger? Či kombinaci skoro až středověkého kódu poslušnosti spolu se schopností produkovat nejmodernější hi-end technologie? A v neposlední řadě, jak si vysvětlit to, že japonské hry se ve světě těší megalitickému nadšení, když zároveň s tím se úspěch euro-americké hry na japonském trhu rovna zázraku ekvivalentnímu chození po vodě?
I dnešní Megaman 21xx je původně japonská hra a důkazem je už jen samotné zasazení. Megaman navazuje na hru Mega Man ("chyba" ve jménech může být z obavy před soudy) z roku
V cyklu Megaman 21xx se ve 2D záběru zboku podíváte na zoubek tajemnému znovuoživení nějakého geniálního zlouna, který ne a ne dát protagonistovi pokoj. Úvodní kolo vás pěkně uvodí do příběhu o návratu zla a poté následují mise za jeho nohsledy. Mimo jiného to také znamená, že navštívíte sérii kol odlišných co do nepřátel i grafického zpracování, přičemž na konci každého z nich vás čeká souboj s bossem.
Hratelnost využívá všech tradičních propriet arkád. Hodně si zaskáčete, včetně parkurového chytání se stěn a skákání po nich výše a výše (nebo jak to popsat), ale taky si dost zabojujete. Paletu pohybů a zbraní ale narušuje technické zpracování hry. Podobně jako třeba BioMenace má i Megaman 21xx velmi malé rozlišení, což komplikuje herní postup – jednoduše pořádně nevidíte kolem sebe, takže na nějaké taktizování není moc prostoru.
Audiovizuální stránka Megamana je samozřejmě značně poplatná původnímu inspiračnímu zdroji i staršímu vydání této freewarovky. První verze Megamana 21xx je snad nějakých pět let stará. Rozhodně nečekejte jakékoliv hrátky s fyzikou, zpomalování času nebo jiné než velmi malé rozlišení. Přesto si myslím, že by bylo pěkné mít větší rozhled a vědět, kam sakra s panákem vlastně skáču.
V této části leží největší výhoda a zároveň i nevýhoda Megamana 21xx – herním kmetům se zpracování věrné starým pořádkům bude nejspíš líbit. Mě a mnoha mladším hráčům ale bude vadit malé rozlišení nebo řada dalších obstrukcí, jako třeba terorizování skoro nesestřelitelnými létajícími potvorami. Spíše než dokonalou předělávku pětadvacet let starých mechanismů bych uvítal volnější remake.