Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metal Sector – Sonic pilotem

  7:48aktualizováno  7:48
Co by se stalo, kdyby Sonic namísto sedmimílových bod usedl za knipl vesmírné lodi a začal prozkoumávat zatuchlé vesmírné stanice? Na tuto otázku se v roce 2006 pokusil odpovědět pán s přezdívkou Remi.
61

Metal Sector

Platforma: Freeware
Výrobce: Remi

  • Level design
  • Převlečený Sonik
  • Občasné bugy

Stáhnout

metalsector_poster

metalsector_scr01Metal Sectoru táhne na třetí rok, přičemž se jedná o další dítě projektu Retro Remakes. Vzhledem k tomu, o jak specifický žánr se jedná, protentokrát zanechám obvyklého štkaní na upjatou tvorbu remaků i s jejich chybami. Mohlo by se totiž zdát, že Metal Sector je další klasická z boku viděná vesmírná arkáda, ale ve skutečnosti je to s jeho inspiračními zdroji o něco složitější.

V základu totiž Metal Sector je remakem Sonic the Hedgehog. V první polovině hry spíše než frenetické bušení do klávesy pro střelbu využijete prostorovou orientaci (ale zase ne moc, jsme jen ve 2D) a umění pilotáže. Hlavní modrou kreaturu vystřídalo vesmírné vznášedlo schopné pouze letu těsně nad povrchem, skoku a krátkého zapnutí antigravitace. Hratelnost Sonika nicméně zůstává, se vším jeho poskakováním, power-upy dávajícími nadpozemskou rychlost a velmi jednoduchými souboji. Abych zbytečně nemlžil, od určitého bodu dostane plavidlo i nějaké zbraně, princip hry se tím ale příliš nezmění.

metalsector_scr02Teď k tomu, jestli má smysl hrát Sonica bez Sonica. Z okolních obrázků je poznat, že ke grafickému nebo trojrozměrnému pokroku nedošlo, takže hratelnost stojí a padá na designu (všech čtyř) levelů. A ten je příjemně lineární, plný různých pastí, vystřelujících blesků, výtahů, ramp a loopingů. Nechybí ani krystaly, za jejichž sbírání budete odměněni životem navíc.

Zatímco určitá dávka plagiátorství by se dala akceptovat, rozhodně nemávnete rukou nad některými bugy. V druhém kole se mi například dvakrát za sebou stalo, že vznášedlo v prudké rychlosti proletělo zdí a skočilo mimo mapu, což evidentně nebyl záměr a následovalo game over. Bugy naštěstí nejsou přespříliš časté, ale po pěti minutách metalsector_scr03létání je podobný konec dost nepříjemný.

Osobně příliš nechápu odsouzení Metal Sectoru na webu IndieGames, kde většinou do nebes vyzdvihují kdejaké nudné dvoubarevné RPG splácané za och-tak-úžasných pět hodin. Metal Sector sice neudělá (resp. neudělal) díru do světa, ale až na občasné bugy se hraje zhruba stejně dobře, jako cokoliv ze série Sonic.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

61 %

Hodnocení čtenářů

47 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Précipice
Opakující se místnosti v Précipice vám připomenou jistý slavný horor

Slyšíte podivný vzlykot ze svého sklepa. Sejdete po schodech, otevřete dveře a nestačíte se divit. Stojíte v té samé chodbě, kterou jste opustili. Nepřipomíná...  celý článek

The Catty Shack
The Catty Shack je jednoduchá, ale roztomilá plošinovka

Tucet koček se zatoulalo a mají hlad. Vy, ačkoliv jste duch, máte kočky velice rádi. Dokážete je všechny najít a naplnit jim misky tím, co jim chutná? The...  celý článek

Spaceship Looter
V akci Spaceship Looter budete umírat častěji než mačkat spoušť

V akční arkádě Spaceship Looter, která se vzdáleně podobá hrám typu Binding of Isaac, je každá místnost plná nepřátel výzvou. Umřít tady můžete během pár...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.