Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Metal Sector – Sonic pilotem

  7:48aktualizováno  7:48
Co by se stalo, kdyby Sonic namísto sedmimílových bod usedl za knipl vesmírné lodi a začal prozkoumávat zatuchlé vesmírné stanice? Na tuto otázku se v roce 2006 pokusil odpovědět pán s přezdívkou Remi.
61

Metal Sector

Platforma: Freeware
Výrobce: Remi

  • Level design
  • Převlečený Sonik
  • Občasné bugy

Stáhnout

metalsector_poster

metalsector_scr01Metal Sectoru táhne na třetí rok, přičemž se jedná o další dítě projektu Retro Remakes. Vzhledem k tomu, o jak specifický žánr se jedná, protentokrát zanechám obvyklého štkaní na upjatou tvorbu remaků i s jejich chybami. Mohlo by se totiž zdát, že Metal Sector je další klasická z boku viděná vesmírná arkáda, ale ve skutečnosti je to s jeho inspiračními zdroji o něco složitější.

V základu totiž Metal Sector je remakem Sonic the Hedgehog. V první polovině hry spíše než frenetické bušení do klávesy pro střelbu využijete prostorovou orientaci (ale zase ne moc, jsme jen ve 2D) a umění pilotáže. Hlavní modrou kreaturu vystřídalo vesmírné vznášedlo schopné pouze letu těsně nad povrchem, skoku a krátkého zapnutí antigravitace. Hratelnost Sonika nicméně zůstává, se vším jeho poskakováním, power-upy dávajícími nadpozemskou rychlost a velmi jednoduchými souboji. Abych zbytečně nemlžil, od určitého bodu dostane plavidlo i nějaké zbraně, princip hry se tím ale příliš nezmění.

metalsector_scr02Teď k tomu, jestli má smysl hrát Sonica bez Sonica. Z okolních obrázků je poznat, že ke grafickému nebo trojrozměrnému pokroku nedošlo, takže hratelnost stojí a padá na designu (všech čtyř) levelů. A ten je příjemně lineární, plný různých pastí, vystřelujících blesků, výtahů, ramp a loopingů. Nechybí ani krystaly, za jejichž sbírání budete odměněni životem navíc.

Zatímco určitá dávka plagiátorství by se dala akceptovat, rozhodně nemávnete rukou nad některými bugy. V druhém kole se mi například dvakrát za sebou stalo, že vznášedlo v prudké rychlosti proletělo zdí a skočilo mimo mapu, což evidentně nebyl záměr a následovalo game over. Bugy naštěstí nejsou přespříliš časté, ale po pěti minutách metalsector_scr03létání je podobný konec dost nepříjemný.

Osobně příliš nechápu odsouzení Metal Sectoru na webu IndieGames, kde většinou do nebes vyzdvihují kdejaké nudné dvoubarevné RPG splácané za och-tak-úžasných pět hodin. Metal Sector sice neudělá (resp. neudělal) díru do světa, ale až na občasné bugy se hraje zhruba stejně dobře, jako cokoliv ze série Sonic.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

61 %

Hodnocení čtenářů

47 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Beyond-Human
Beyond-Human je dokonalá a zatraceně obtížná akční plošinovka

Lidstvo prohrává válku s mimozemskými vetřelci. Vy, supervoják, jste byl jednou z posledních nadějí. Jenže teď vám jde o vlastní život. V perfektní...  celý článek

Rabbit Hill
V hororu Rabbit Hill se ocitnete na špatném místě ve špatný čas

V lesích kdesi kolem severoanglického městečka Rabbit Hill se skrývá něco podivného. K vaší smůle to „něco“ zakusíte na vlastní kůži v této skvělé (i když...  celý článek

Gauge Of Rage
Gauge Of Rage je Hotline Miami se zombíky... A taky třikrát krvavější.

Vzpomínáte na Hotline Miami? A vzpomínáte na to, jak šíleně rychlá a neskutečně zábavná to byla hra? Gauge Of Rage si bere inspiraci plnými hrstmi a přidává i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.