Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

MIA – zajímavá 2D variace na Flashpoint

  12:00aktualizováno  10. září 3:18
Myslíte si, že je Adventure Game Studio dělané pouze pro adventury? Vyvedeme vás z omylu. MIA není žádná adventura, nýbrž 2D vychytaná akce z horního pohledu. Co vše tedy obsahuje a jak se jeví první technology demo?

MIA
Autor: System Cell
Vyjde: zima 2004
homepage
MIA Tým System Cell nepatří zrovna mezi nejznámější, i když má za sebou docela vyvedenou adventuru Coup de Cup. Pokud jste po přečtení perexu v domnění, že si z vás pouze sprostě utahujeme tvrdíme-li, že kluci ze System Cell tvoří akční hru v AGS, opravdu lze s čistým svědomím konstatovat, že se nejedná o nejapný žert či hlod. I když je MIA vytvářena v Adventure Game Studiu, jedná se vážně o 2D „Flashpointovku“ (s nadsázkou řečeno), v níž ovládáte několik vojáků, se kterými je nutné vybít sektor od nepřátel a setkat se na druhé straně mapy s vaším spojencem. Přestože má první technology demo pouze jednu misi, nabízí toho celkem požehnaně. Vše začíná mission briefingem, kde jste obeznámeni s úkoly vaší mise. Zabít všechny nepřátele a najít spojence blízko nepřátelské chatrče, toť je první (vůbec neotřelý) úkol. Briefing vám ještě ukáže, kde začínáte a kde se daný cíl skrývá. Poté se už můžeme vydat do akce. Co se týče jednotek, musím poznamenat, že je jejich ovládání prozatím celkem těžkopádné. Nelze označit a ovládat všechny vojáky najednou (ala Red Alert, Generals), ale musíte na každého klikat a posunovat ho tam, kam chcete.

MIA Ve hře je okolo 15 nepřátel (pouze jednoho druhu) a několik opravdu nenápadných nástrah. Smrt může vaše jednotky potkat při zakopnutí o drát, čili při následné explozi výbušniny nebo se můžete klidně utopit v pohyblivém písku. Bylo docela legrační zjistit, kam se mi najednou voják poděl a on se přitom utopil. Nepřátelé prozatím nejsou bůhvíjak inteligentní, takže vystřílet je není příliš velký problém. Nejenom kulomet je součástí výbavy vašich žoldáků. Nic vám nebrání v použití granátu, či naváděcí rakety, která nepřítele spolehlivě odešle na onen svět. Nejvíce mne však zaujala „živost“ prostředí. Střídá se den i noc, takže v noci vidíte pouze na omezenou vzdálenost, kdy jste nuceni použít světla a také po nějakou dobu prší, čili se viditelnost ještě o něco více zhoršuje.

MIA Co do grafického zpracování, není to tak špatné. Vše vypadá celkem slušně, jen se děsím toho rozlišení 320*240 a 640*480 (doufejme, že bude ještě vyšší, byť ani tak to nevypadá nejhůře). Vážná hudba, která úspěšně podkresluje atmosféru hry, je už na tom tak o třídu lépe, ale prozatím se nedá mluvit o žádném mega soundtracku. I zvuky jsou celkem kvalitní. Při bouřce jsou hromy velice přesvědčivé, akorát hlášky vojáků jsou už na tom hůře, jelikož jsou schopni všichni vypustit z úst pouze jediná dvě slova - „Yes sir!“. Doufáme však, že budou dialogy v plné verzi zajímavější a pokud možno delší.

Když to shrneme, tak mne první neveřejná demoverze docela překvapila. Uvidíme, co všechno z AGS tvůrci ještě vymáčknou. Brzy prý bude vypuštěna veřejná beta, takže si budete moci na vlastní kůži hru vyzkoušet. Doufejme ale, že se už brzy dočkáte plnohodnotné recenze, byť přeci jen, přiznejme si, otázka pár týdnů a měsíců to asi nebude ... uvidíme.

Autor:


Témata: Raketa


Nejčtenější

METALVIS, s.r.o. - Marie Šustková
účetní

METALVIS, s.r.o. - Marie Šustková
Zlínský kraj
nabízený plat: 18 000 - 22 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.