Důležitý křižník explodoval poblíž tajemné planety a pokryl její povrch datovými krystaly, tzv. datagony. Vy hrajete za dvě postavy, actionauta a ženistu. V roli actionauta (tolik připomínajícího protagonistu modu Drawn to be Alive) pobíháte po trojrozměrné mapě a sbíráte datagony, popřípadě i jiné důležité předměty. Ta pravá hra ale probíhá v roli ženisty, který má na mapě levelu zakresluje pozice, které z oběžné dráhy zasáhne vysokoenergetický laser a změní tak charakter krajiny.
Tutorial přehledně popíše princip formování krajiny. Tajemná planeta se vyznačuje přítomností krystalů, které po zasažení laserem mohou stoupnout a vzít tím do výšin i krajinu okolo sebe. Každý krystal ale stoupá jen do určité výšky. A tohle je jen první z většího počtu různých krajinotvorných variant. Bystrým z lavičky už asi dochází, že ke sbírání datagonů bude potřeba zakreslit zásahy laseru tak, aby šlo s actionautem přeskákat přes upravený terén až ke kýženým balíčkům.
Další kouzlo mightieru spočívá v něčem, co jsem doposud nezmínil, a co je také důvodem toho, že se Mightier na IGF 09 dostal mezi ty finalisty. Ony úpravy terénu můžete zakreslovat na skutečný papír, přesněji na vytisknutou mapu levelu, kterou následně už se zaznačenými změnami naskenujete. Interface k tomuto je přítomen přímo ve hře. Hádanky hry doslova řešíte ve skutečném světě. Kromě toho je tu také možnost nakreslit protagonistu, actionauta.
Pokud ale nechcete v době finanční krize a globálního oteplování zbytečně plýtvat papírem, nebo pokud jste jenom příliš líní, je tu také možnost celý proces tisknutí, kreslení a scanování nepoužívat – potřebné úpravy terénu zvládnete o něco kostrbatěji v přiloženém editoru (viz. druhý obrázek) a na celý papírový element se prostě vykašlete. Co je podstatné, hra je stále stejně zábavná.
Někteří možná víte, že logické puzzle hry nejsou zrovna můj šálek kávy a dost jsem zvažoval hodnocení o desítku nižší. Nicméně vzhledem k tomu, že jsem Phunu vytýkal jistou bezcílnost, musím prostě Mightier ocenit i za přítomný elementární příběh. Navzdory tomu, že jednotlivé prvky Mightieru jsme všichni viděli u skákaček nebo při tisknutí už mockrát, jsou tady dohromady slepeny s perfektní zručností. Pro hračičky a příznivce logických her nutnost.