Minimonica – dobrodružství malé čarodějky
Recenzovat japonské freewarovky je někdy dost obtížné řemeslo. Vývojáři ze země vycházejícího slunce se totiž nijak neliší od ostatních – a tak obyčejně své hry dělávají v rodné řeči, což je činí pro zbytek světa víceméně nesrozumitelnými. Typickým příkladem může být i dnes recenzovaná střílečka Minimonica, příjemná a zábavná hra, jejíž kvality by možná ještě lépe vynikly, kdyby českému hráči bylo dáno znát příběhové pozadí, které vypráví obrázky doprovázení briefingy mezi jednotlivými misemi. Každopádně se ale jedná o docela originální a osvěžující kousek. U podobných, zboku viděných akcí je člověk už tak nějak zvyklý na futuristické rakety, vesmírné lodě, vetřelce nejrůznějších tvarů a barev a obří laserové, plazmové a jiné zbraně v centru dění. Proto potěší na pohled roztomilá a krásně komiksová Minimonica se svou mladičkou a sličnou čarodějkou na koštěti v hlavní roli a neméně infantilními nepřáteli na druhé straně barikády.
Ať už je děj jakýkoliv, autoři zaslouží smeknutí pomyslného klobouku minimálně za vizuální inovaci. Minimonica vypadá i přes poměrně nízké rozlišení výtečně, využívá dovedně paralaxního scrollingu a sprity jednotlivých objektů ve hře jsou prostě skvělé. Hratelnost sama už tak převratná zdaleka není a spadá víceméně (a spíše více než méně) do škatulky klasické japonské řežby: Monica může využívat čtyřech zbraní jednotlivých elementů, přičemž rozdíl je v rozptylu i účinnosti, proti ní se pak v obrovsky rychlém tempu řítí celá řada stále se pohybujících a střílejících nepřátel, takže to leckdy na obrazovce vypadá, že je méně volného místa než nebezpečných prostorů. Naštěstí je zásahová plocha hlavní postavy velmi benevolentní a nohy a hlava nejsou víceméně brány v úvahu, takže se lze protáhnout i poměrně malými mezírkami mezi letícími kulkami a energetickými výboji. Obtížnost ale ani tak není vůbec nízká a dostat se přes třetí kolo už je úkol pro Xenonem II a R-Typem ostřílené herní vlky.
Minimonica se ovládá podobně jako řada japonských titulů – pohyb obstarají kurzorové šipky, střílí se pak klávesou Y. Shiftem, mezerníkem nebo Enterem lze přeskakovat briefingy mezi misemi, potvrzovat pokračování ve hře a pohybovat se v menu. Celkově se tahle střílečka hraje výtečně – neustále se na obrazovce něco děje, k tomu hraje pořádně divoká hudba a frenetická akce dá zapomenout na přízemní potřeby vylučování či požívání potravin. Variabilita nepřátel je více než slušná, obří bossové v podobě brouků, šneků či draků s roztahovacími články jsou patřičně nepřekonatelní a vůbec Minimonice nechybí nic, co by pořádná arkádová řezanice měla mít. Snad jen cit pro originální inovace nemuseli autoři vyčerpat už u grafického zpracování (i když to opravdu JE výtečné) a mohli se aspoň pokusit přidat něco málo i herním mechanismům. Takhle ani při nejlepší vůli nelze sáhnout k lepší známce, než jaká se třpytí v závěrečném verdiktu.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 16 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Prodej rodinného domu 132 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 495 000 Kč