Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mondo Agency - tak nějak na půli cesty

  12:00aktualizováno  6:08
Mondo Agency, aneb jak (ne)vítězí forma nad obsahem. Ujměte se role agenta zachraňujícího Svět, co na tom, že to trvá sotva patnáct minut, je to nehratelné a technická zaostalost se skrývá za roušku umění, hlavně že je to nezávislé.
50

Mondo Agency

Platforma: Freeware
Výrobce: Cactus

Stáhnout

Mondo AgencyJak patrno samozvaný Cactus hledá nová řešení a postupy na poli herního designu. Na tom ostatně není nic špatného, pokud výsledky jeho pokusů putují tam kam mají - tedy na, ze zásady vývojářské, servery typu experimental-gameplay.
  Ve chvíli kdy se však jeho díla s nálepkou plnohodnotné hry dostávají do rukou nic netušícím hráčům, nastává problém - plnohodnotnými hrami totiž rozhodně nejsou.

To platí i pro titul Mondo Agency. Poté co se záměrně lámanou angličtinou dozvíte svůj primární úkol - spasit prezidenta a tedy svět, či svět a zároveň prezidenta - taková malá tautologie, haha, hra vás vrhá vstříc deseti submisím.
Každou z nich, uvádí monolog "nadřízeného" - jakási zenová moudra, která pro mě představují snad nejsvětlejší bod titulu.
Samotné mise, byť se tváří bůhvíjak invenčně, byly ve skutečnosti již někde k vidění. Ať už je vaším úkolem, projít portálově se chovající labyrint, bránit základnu, běhat po přilétajících plošinách ve vzduchoprázdnu, či se proplétat, s vaším pohybem se modifikující, houštinou, vždy si s jistou Mondo Agencyneurčitostí vybavíte jinou hru, kde již onen prvek, pro danou submisi stěžejní a v podstatě jediný, byl použit.

Co tedy ve skutečnosti tahá hru z průměru a alternativně laděné jedince donutí titul stáhnout, je audiovizuální zpracování.
Zvuková stránka, i přes svou strohost a banálnost, skutečně funguje a působí. Ve chvílích, kdy například musíte ubránit generátory a deformovaný hlas "nadřazeného" cosi děsivě chrčí, zatímco se na vás ze všech stran ženou skupiny nepřátel, máte opravdu co dělat,abyste tep udrželi v normálu. Důstojné je i samotné podbarvení levelů, vyvolávající dojem odtržení.
Co za zvukem výrazně kulhá je grafické zpracování. Jistě, v poslední době se zdá být trendem, naplácat na lokaci šest černých a bílých čtverců a prohlásit to za umělecké pojetí, ale ono se to s uměním nemá tak lehce.
Zvlášť pustí-li se grafiMondo Agencyk do minimalismu, musí být neobyčejně protřelý. V případě Mondo Agency, však onen jemný cit nutný pro odlišení uměleckosti od lacinosti chyběl.
Vizuální pojetí je jednoduché a monochromatické, takže ve finále neurazí a v porovnání s "programmers artema" stále jasně vítězí, přesto rozhodně není hodné valnějšího obdivu. To je ostatně věta, naneštěstí platná pro celou hru.

Řečeno bez oklik - Modno Agency nelze upřít působivé momenty a těch pár svěžích nápadů, přesto celkově působí spíše jako designové demo a to ať už je řeč o délce jednotlivých levelů, vizuálním zpracování, či celkovém pojetí titulu.
Stojí tedy za shlédnutí, ale spíše jen vývojářům. 

 

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

50 %

Hodnocení čtenářů

50 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 10 čtenářů



Nejčtenější

Palačinky z ovesných vloček
Palačinky z ovesných vloček

Sladká a zdravá rychlovka. :)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.