Jak patrno samozvaný Cactus hledá nová řešení a postupy na poli herního designu. Na tom ostatně není nic špatného, pokud výsledky jeho pokusů putují tam kam mají - tedy na, ze zásady vývojářské, servery typu experimental-gameplay.
Ve chvíli kdy se však jeho díla s nálepkou plnohodnotné hry dostávají do rukou nic netušícím hráčům, nastává problém - plnohodnotnými hrami totiž rozhodně nejsou.
To platí i pro titul Mondo Agency. Poté co se záměrně lámanou angličtinou dozvíte svůj primární úkol - spasit prezidenta a tedy svět, či svět a zároveň prezidenta - taková malá tautologie, haha, hra vás vrhá vstříc deseti submisím.
Každou z nich, uvádí monolog "nadřízeného" - jakási zenová moudra, která pro mě představují snad nejsvětlejší bod titulu.
Samotné mise, byť se tváří bůhvíjak invenčně, byly ve skutečnosti již někde k vidění. Ať už je vaším úkolem, projít portálově se chovající labyrint, bránit základnu, běhat po přilétajících plošinách ve vzduchoprázdnu, či se proplétat, s vaším pohybem se modifikující, houštinou, vždy si s jistou neurčitostí vybavíte jinou hru, kde již onen prvek, pro danou submisi stěžejní a v podstatě jediný, byl použit.
Co tedy ve skutečnosti tahá hru z průměru a alternativně laděné jedince donutí titul stáhnout, je audiovizuální zpracování.
Zvuková stránka, i přes svou strohost a banálnost, skutečně funguje a působí. Ve chvílích, kdy například musíte ubránit generátory a deformovaný hlas "nadřazeného" cosi děsivě chrčí, zatímco se na vás ze všech stran ženou skupiny nepřátel, máte opravdu co dělat,abyste tep udrželi v normálu. Důstojné je i samotné podbarvení levelů, vyvolávající dojem odtržení.
Co za zvukem výrazně kulhá je grafické zpracování. Jistě, v poslední době se zdá být trendem, naplácat na lokaci šest černých a bílých čtverců a prohlásit to za umělecké pojetí, ale ono se to s uměním nemá tak lehce.
Zvlášť pustí-li se grafik do minimalismu, musí být neobyčejně protřelý. V případě Mondo Agency, však onen jemný cit nutný pro odlišení uměleckosti od lacinosti chyběl.
Vizuální pojetí je jednoduché a monochromatické, takže ve finále neurazí a v porovnání s "programmers artema" stále jasně vítězí, přesto rozhodně není hodné valnějšího obdivu. To je ostatně věta, naneštěstí platná pro celou hru.
Řečeno bez oklik - Modno Agency nelze upřít působivé momenty a těch pár svěžích nápadů, přesto celkově působí spíše jako designové demo a to ať už je řeč o délce jednotlivých levelů, vizuálním zpracování, či celkovém pojetí titulu.
Stojí tedy za shlédnutí, ale spíše jen vývojářům.