Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Monster Evolution – hubení lidstva

  0:03aktualizováno  0:03
Do role godzillovského monstra kráčejícího městem a nonšalantně při tom požírajícího jeho obyvatelstvo se vžijete v této dnešní dvourozměrné nezávislé hříčce, přičemž ke slovu přijde i ten bezbožný nápad Charlese Darwina jménem teorie evoluce...
60

Monster Evolution

Platforma: Freeware
Výrobce: Nob Studio

  • Grafická stylizace
  • Hraní za „ty zlé“
  • Brzy nastupuje nuda
  • - Podvyužitý systém evoluce
  • Podvyužitý systém evoluce
  • Podivný fullscreen

Šipky pro pohyb, Mezerník pro útok/pojídání

Stáhnout

monsters_evolution_poster

monsters_evolution_01Světem koluje jistý mýtus o tom, že hrát za ty zlé je zábavnější. A navzdory určitým kvalitám Monsters Evolution je i tato hra důkazem, že pes hratelnosti je zakopaný někde jinde, než v dělení na hodné a zlé. Lidé z Nob Studio vytvořili arkádu á la monstrum vs. velkoměsto. A protože King Kong, Godzilla a další stvůry nemají ve zvyku používat palné zbraně, o proměnu schopností hlavního ohyzdy se postará skrze evoluci matka příroda, respektive vlastně otec hráč…

Jak to tedy vypadá? Ovládáte potvoru a pochodujete ulicemi. Město je rozděleno na několik výškových úrovní, mezi kterými můžete přeskakovat. Zpočátku pojídáte civilisty a tak sbíráte body, s prvním evolvováním se ale dostaví vojáci. Nejprve budete čelit chlapům s puškama, později se dostaví i tanky a letecká technika.

monsters_evolution_02Na začátku dostanete na výběr tři typy stvůr. Dvě z nich jsou odsouzeny pochodování po zemi, alebrž neumějí létat, byť mohou lozit i do vyšších výšek a svou velikostí později zaplácnou půl obrazovky. Zdaleka nejefektivnější je ovšem hraní za potvoru létající, která nejen že je osvobozena od palby tanků, ale může efektivněji ničit i armádní vrtulníky a vzducholodě, o větším výběru civilistů k zakousnutí nemluvě.

Teoreticky by Monsters Evolution měl nabízet tři odlišné herní postupy, ale v praxi má smysl hrát spíše za létající kreatury. Ty pouze pochodující sice naberou více hitpointů, ale ze hry se stává pouhé pochodování ze strany na stranu a masakrování člověků. Bohužel, jak jsem naznačil už dříve, celý koncept je poněkud podvyužitý a v důsledku vlastně nepříliš zábavný. Kterýkoliv ze sympatických nápadů prostě není podle mého dotažený do konce, a to včetně samotného nápadu hraní za „ty zlé“. Když se nad tím zamyslím, pravděpodobně bych v Monster Evolution mnohem raději pilotoval bojový vrtulník zoufale se snažící sundat bossáckého dinosaura, než abych ovládal toho hopsajícího dinosaura.

monsters_evolution_03K čemu je ve hře prvek evoluce, když stejně můžete libovolně evolvovat z humanoida na dvouhlavou slizku a pak zase do trojhlavého draka? A vůbec – devastace města je zcela sterilní a omezuje se jen na požírání civilistů, vojáků a strojů. Žádné zbořitelné stavby nečekejte.

Hodnocení “mírný nadprůměr“ většinou znamená pětiminutovou jednohubku, a tak je tomu i v dnešním případě. Stačilo si více pohrát s designem (jediné!) mapy, se schopnostmi jednotlivých vývojových linií, a mohla na světě být vysoce kvalitní záležitost. Takhle tu máme ale jenom důkaz toho, že lidi z Nob Studios umějí zajímavě kreslit.
Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

70 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 27 čtenářů



Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.