Hra si totiž nehraje na zbytečně moderní projekt, místo toho přichází s grafickým kabátkem a obsahovou částí, která jasně připomíná doby již dávno minulé. Zároveň ale našli tvůrci správnou hranici mezi nepřitažlivou retro hrou a rádoby starou hrou současnosti,. Díky čemuž je Monty's Christmas Special plně koukatelný ba co víc, rozhodně zaujme a to především neustále se měnícím prostředím, což se hned tak v nějaké arkádě nevidí. V případě tohoto projektu lze směle prohlásit, že každá nová obrazovka je svým způsobem unikát a naprosto odlišná od té předešlé a to nejen co se nepřátel týče.
Na vás bude, abyste se zhostili ovládání bílého králíčka, který si přes všechny tyto nástrahy bude muset proklestit cestu a nebude to vůbec snadné – jedinou zbraní je mu jeho pohyb, jehož hbitost musí použít proti většině nepřátel. Ti zpravidla pochodují z místa na místo v přesně vytyčené oblasti, tudíž se jich nemusíte až tak bát a stačí špetka plánování a správné provedení a jste na místě, kam jste původně chtěli. Ostatně pohyby hlavního hrdiny budou muset být mnohdy opravdu hbité, což vám dokáží již první dvě nebo tři obrazovky, které mě osobně připadaly nejtěžší. Poté, co se přes ně přehoupnete, dá vám hra svým způsobem pokoj a budete si moct dělat cokoliv se vám zachce. Co se nepřátel týče, ti jsou tak trochu jiní než jsme normálně zvyklí a jejich vizáž souvisí s retro pojetím celé hry. To znamená že nepočítejte s žádnými určitými nepříteli, cestu vám budou křížit jednoduše zpracované potvory, zpravidla jednobarevné, jako vystřižené z her o minimálně deset i více let zpátky.
S výše popsaným samozřejmě souvisí i grafická stránka, která asi nebude moderním namlsaným hráčům dávajícím přednost 3D hře až tak vyhovovat. Pokud ale do této skupiny nepatříte, směle pokračujte a nenechte si tuto hru jen tak proklouznout mezi prsty.