"Tak nám vydali dalšího Moorhuhna, paní Müllerová," okomentoval by Moorhuhn Piraten dobrý voják Švejk. Já bych sice nahradil sloveso "vydali" drsnějším "zkazili", ale na hlavní minus vydávaných moorhuhnovek jsme si mohli již během posledních let zvyknout. Phenomedia zkrátka dávno zapomněla, že to byli právě freeware hráči, kteří ze slepiček vytvořili kult. To však nic nemění na faktu, že volně vydávané ukázky jsou stále kratší a kratší (u předchozí hry dokonce nebylo demo vůbec vydáno). Pokud bych se jako hráč měl po zahrání dema rozhodovat o koupi, asi bych autorům velkou tržbu neudělal. Berme to však jako fakt a pojďme se podívat, co budou slepičky tentokrát provádět.
Po adventurách a hopsačkách zde máme další novinkovou záležitost. Jde o arkádu s jednoduchým principem, který najdeme ve spoustě dalších her. Těžko hledat nějaký příběh, vlastně když se nad tím zamyslím, tak mi krátké demo ukazuje nelogickou dějovou linku. Na břehu stojící pirát se s kanónem brání před dotírajícími loďkami, které řídí ... další piráti. No možná se kapitán zbláznil a jeho posádka se potřebuje dostat zpátky do přístavu a zabránit tím co největším škodám. Princip je jednoduchý: stačí namířit kanón, odhadnout rychlost loďky, natáhnout potřebnou sílu a vystřelit. Podle toho, v jaké vzdálenosti loďku zasáhnete, získáváte určité množství bodů. Série přesných zásahů vás odmění extra body za kombo. Vrací se nám tedy starý známý princip ze starých Morhuhnů - během daného limitu 90 vteřin se pekelně soustředit a nasyslit co nejvíce bodů. Některé obrázky z plné verze napovídají, že některá kola jsou dělána přímo ve stylu moorhuhnovských stříleček, autoři nám však do nich nedovolí nahlédnout, takže se musíme spokojit s jediným levelem a prostředím. Bohužel zde ani není možnost odesílat skóre přes internet, takže se s ním můžete pochlubit jen v naší diskusi (moje 321 bodů jistě hravě překonáte).
Asi nikoho nepřekvapí, že po technické stránce nemám hře co vytknout. Skvěle vypadající detailní grafika s 3D modely a animacemi jsou snad u profesionální firmy předpokladem. Song v menu mě ihned chytl, příjemné rytmy latinské Ameriky vystřídá ve hře o něco bojovější hudební pozadí. Pokud oželíte takřka maximální osekání hry, může vás Moorhuhn Piraten na chvíli zabavit. Musíme však být objektivní a máme-li zde perfektní zpracování a pokulhávající hratelnost, může si hra odnést jen průměrné hodnocení.
- neděle 23. července 2006
- 59