Mr. Jones' Dream je těžké žánrově zaškatulkovat, možná právě proto, že zasahuje do více částí. Jednak je to arkáda, kterou poznáte asi nejvýrazněji. S hlavním hrdinou budete hopsat po plošinkých, překonávat smrtelné překážky a tedy pokoušet se přežít. Vzhledem k tomu, že toho dost projdete bez toho, abyste bojovali a jen sledujete okolí, je možné na projekt přilepit také explore plošinovka. Poslední škatulkou je možná trochu nečekaně logická hra – během cesty totiž narazíte na celou řadu rébusů, které bude třeba rozlousknout.
Logických prvků ale není ve hře zase tolik, vlastně všechny tři typy se tak nějak rozumně prolínají, nepřebíjí a ladí k sobě. Logické rébusy nebudou nikterak složité. Jako příklad je možné uvést vypuštění monstra v jedné z brzkých částí hry. To totiž projdete kolem zavřených dveří, kde je vám napovězeno, že je dokáže prorazit jen monstrum. To je zavřené na opačné straně, je nutné ke dveřím sebrat klíč a následně rychle utíkat, aby vás snad nedostalo. Zbytek spočívá v mačkání barevných tlačítek a otevírání barevných dveří, které pouštní monstrum z jednoho místa na druhé až tam, kam potřebujete.
Co je možné projektu Mr. Jones' Dream vytknout, to je především krátká hratelnost a její občasné slabší momenty, kdy jednu pasáž projíždíte opakovaně. Naštěstí byly po prostoru umístěné drobné kazetky, které uloží aktuální pozici a v případě smrti se vracíte pouze do tohoto bodu.