|
Mrtvé město začíná intrem, jež asociuje nejspíše oblíbenou finskou akci Max Payne. Stejně jako v ní i zde je příběh vyprávěn pomocí komiksu, jeho styl kresby navíc Maxovi není vůbec nepodobný. Hráč se dozvídá, že hlavní hrdina příběhu byl právě propuštěn z blázince, kam se dostal před třemi měsíci, kdy během strašlivé noci přišel o svou přítelkyni. Nacházel se zrovna mimo město, když jí nějaký psychopat přeřezal žíly. Život se podělal a on toužil po smrti. Předávkován mizerným fetem ani necítil, když ho svázali do svěrací kazajky a zavřeli do bezútěšného pokoje ve cvokárně. Trvalo to dlouho, víc, než se zdálo možné vydržet, ale konečně je zase venku: a může, teď už relativně duševně zdráv a vyrovnaný (řekněme: vyrovnanější, než těsně po vraždě), započít pátrání po vrahovi, cestu podsvětím mrtvého města, cestu chladné pomsty a krvavé odplaty.
Mrtvé město si od začátku nebere servítky a prezentuje se jako hra pro dospělé. Atmosféra není nepodobná mlze u Rákosníčkova jezírka, neprostupná a temná. Nešetří se vulgárními a expresivními výrazy, jež ovšem nejsou samoúčelné, ale jen ilustrují nízkost prostředí, v němž se děj odehrává, drogové podsvětí a rej kriminálních živlů.
Hratelná demoverze ukázala pouze několik málo lokací, úvodní komiks a umožnila několik dialogů, nicméně spíše se jednalo o technolgické demo než skutečně reprezentativní ukázku. Dá se ovšem říci, že po audiovizuální stránce nebude hra na žádné pozici ztrácet body. Grafika je renderovaná, modelovaná ve 3D, ale přitom netrpí syndromem deja-vu, velice dobře pracuje se stíny a rozhodně je nač se dívat. Prostředím ve hře by jen prospěla větší míra interaktivity a nějaký ten pohyb, to je ovšem diskutabilní – atmosféře může jistá sterilita a opuštěnost spíše prospět (a navíc je jasné, že vytvořit prázdné a bezútěšné lokace je snazší než animacemi a postavami oplývající místa). Vysoce lze hodnotit i zvukovou stránku, zatím nicméně není jisté, zda bude hra namluvena, což by jí pozvedlo opět o několik stupňů výš na pomyslném žebříčku dokonalosti.
Mrtvé město je titulem, o němž se ještě nedávno nevědělo absolutně vůbec nic. Už screenshoty nenápadně zpropagované ve vývojářských fórech naladily všechny adventure-pozitivní hráče na veselou notu, hratelná demoverze pak jen potvrdila, že je skutečně nač se těšit. Nyní tak nezbývá než doufat, že se týmu Nihilis povede co nejrychleji dovést všechny potřebné práce do finále a současné nadějné chystané projekty dostanou další bohulibou konkurenci.