Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mystery Studio – každý pes jiná ves

  12:00aktualizováno  10. září 2004 4:21
Začínající jednočlenný tým Mystery Studio je zajímavý zejména variabilitou žánrů vyvíjených her. Zvládne akci se speciálními jednotkami, strategii a la SimCity, adventuru s dabingem i pořádné RPGčko…

Blue Top Mystery Studio tvoří jediný člen – Tomáš Mlčoch. Můžeš se prosím nejdříve představit našim čtenářům a prozradit jim něco o sobě?
Je mi 15 let a chodím do základní školy, rád hraju hry a koukám na televizi.

Jak dlouho už programuješ, kdy tě napadlo začít tvořit hry a jaké byly tvé první pokusy?
Ve Visual basicu programuji asi tři čtvrtě roku, předtím jsem dělal www stránky (Třeba www.sweb.cz/the-sims-page). Hru jsem poprvé zkusil naprogramovat asi před půl rokem, šlo o takovou blbost podobnou hře Chcete být milionářem? Vypadala strašně jednoduše a měla hodně chyb.

Mezi nejranější hry patří asi hackerská simulace Net Guard. Máš ty sám blízko k této ne úplně legální scéně? Co tě inspirovalo k tvorbě hry s takovouto tématikou?
Jo NetGuard-hacker byl jednou z prvních. Inspirovala mě k ní hra Uplink, která mě v té době hodně bavila. Jinak já sám hacker nejsem a asi ani nebudu, ale celkem jim fandím.

Dále jsi mimojiné vytvořil akční SAS: Písečný skalp. Jak nyní s časovým odstupem hodnotíš kvality hry? Nechystáš se někdy vrátit k tématu speciálních jednotek a vytvořit třeba pokračování?
No, teď už SAS – Písečný skalp moc kladně nehodnotím, grafika mohla být lepší a v příběhu byly pravopisné chyby. Jestli se k tématu speciálních jednotek ještě vrátím, zatím nevím, možné je vše.

SAS Poměrně velkou oblibu si na Plných hrách získala strategie SimVillage. Příbuznost se Sim hrami od Maxisu nezapře už svým názvem – bylo původním úmyslem stvořit variaci na některou ze slavných her tohoto studia?
Ano, já sám mám hry od Maxisu velice rád, proto jsem také o jejich The Sims vytvořil internetové stránky a naprogramoval SimVillage. To mělo být takovou hodně zjednodušenou verzí Simcity.

V současné době pracuješ na pokračování SimVillage. Změní se nějak hratelnost? Bude hráč mít více času na své starostování, dostane nějaké nové budovy či možnosti akcí k provedení?
Hratelnost se příliš nezmění, možná nějaké drobnosti. Novinkou bude možnost nastavení daní a pak ještě jednoduchá statistika vašich příjmů a výdajů. Přibude několik městských budov a doufám, že i nějaké zvuky, území bude o něco větší a budovy budou trochu realističtější. Další novinkou bude nemožnost postavit budovy podnikatelského charakteru (obchod, banku, restauraci..). Pokud totiž budete mít určitý počet obyvatel a vysokou popularitu, firmy samy se vám nabídnou. To je zatím tak všechno o SimVillage 2.

Dočká se hra změn i po grafické a zvukové stránce? Pokud ano, jakých?
Budovy už nebudou vypadat tak jednoduše, ale trochu normálně (hranatě).

SimVillage §Když odhlédneme od herní stránky – myslíš, že pro starostu v malé vesnici je skutečně cestou snažit se přiblížit ji městu výstavbou sídlišť, obchodů a lákáním nových obyvatel? Volil bys v roli komunálního politika tuto, nebo spíše cestu konzervace a restaurace historických objektů a lákání turistů?
No obě jsou asi důležité, jak památky tak stavba obchodů apod. Já bych asi spíš rozšiřoval město. Je to můj osobní názor a možná špatný, nevím.

V poslední době jsi též dokončil adventuru Blue Top. Přiznám, že jsem se na ni docela těšil, nakonec mě ale zklamala svou krátkostí. Neuvažuješ o tvorbě nějakého pokračování či hry podobného žánru, avšak s výrazně delší herní dobou?
Zatím neuvažuji o další adventuře, avšak kdybych uvažoval tak o mnohem, mnohem delší než Blue TOP.

Naopak dabing působil ve hře takřka až profesionálně. Jak probíhalo namlouvaní dialogů? Co bylo nejtěžší?
Namlouvání dialogů nebylo moc těžké, snažil jsem se aby všichni mluvili jak mluví normálně. A proto ty dialogy byly tak uzpůsobeny. Chtěl jsem aby to působilo opravdově. Jinak nejtěžší bylo z původních 40Mb 16bit-Sterea udělat 10Mb, beztoho aby se dialogy zkrátily.

Tvoje poslední hra World of Magic & Heroes nabídla pro změnu RPG zábavu. Čím to, že pro tvoje hry platí "každý pes jiná ves" – nevídaná variabilita žánrů?
Upřímně sám nevím. Prostě mně něco napadne, zkusím to, zjistím, že by to šlo a udělám to.

World of Magic & Heroes Trochu konstruktivní kritiky – nevadí ti vysoká koncentrace překlepů a pravopisných chyb v textech tvých titulů? Na jaké úrovni probíhá v Mystery Studiu betatesting a korektury?
To je můj hlavní problém, já a čeština to nejde do hromady. Proto byl také Blue TOP mluvený : - ) Vím, že je katastrofa pro vás i pro moji učitelku češtiny po mě něco přečíst a pokusím se to zlepšit, slibuji. Na betatestingu se podílejí kámoši a těm ta čeština taky nic moc neříká, takže je to betatesting jen o případných chybách programu.

Co tvoje dlouhodobější plány? Máš v hlavě už nějaké nápady na další hry, chceš se zapojit do projektů jako Gamecode nebo České hry, či se v budoucnosti stát profesionálním developerem?
Můj plán je se dostat na střední školu a pak ještě uvidím, asi bych chtěl být programátor.

Chceš ještě něco dodat nebo jen tak vzkázat čtenářům Plných her?
Sorry za pravopisný chyby v mých hrách.

Autor:


Témata: hacker


Hlavní zprávy

Chybí vám kamarádka?
Chybí vám kamarádka?

Nové kamarádky v okolí najdete na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.