N.O.M.A.D. – zastavte zločin ve městě budoucnosti
V poslední době nečekaně narůstá počet remaků starších titulů z osmibitových počítačů. Profesionální firmy v nich zatím nevidí tak dobrý zdroj obživy (i když v zásadě stejné herní mechanismy recyklují pořád dokola, jen je obalují novými příběhy), ale v oblasti amatérského vývoje her tento trende stále více kvete. Přispívá k tomu i výborně, zapáleně vedený server Remakes.org, kde jsou jednak předělávky pečlivě sledovány a katalogizovány, jednak každý rok se tam vyhlašuje soutěž v jejich tvorbě – a kupříkladu minulý rok se účastnilo více než sto(!) projektů, což je opravdu obdivuhodné. Mezi tituly, jež si nezakládají na vlastní originalitě, ale na nostalgických vzpomínkách na starší klasiky, patří i dnes recenzovaná robotická akce N.O.M.A.D. Původní hra pochází z roku 1986 a pro osmibitové počítače v čele se ZX Spectrem sira Cliva Sinclaira ji vyrobila firma Ocean, nechvalně proslulá svým kvantem shitových filmových konverzí, ale zároveň sídliště mnoha schopných vývojářů.
Příběh N.O.M.A.D.a tak trochu připomíná Robocopa a temné sci-fi vize blízké budoucnosti. Strašlivý padouch Cyrus T. Gross, jenž je doslova ztělesněním veškerého zločinu. Vyrobil vlastnoručně asteroid TALOS a cestuje prostorem, šíře zločin a zlobu do celého vesmíru. Jeho jméno vyslovují lidé jen šeptem a s obavami v srdci. Všechny pokusy o zničení odrazil a jeho soukromá armáda v podstatě ovládá galaxii. Říká se, že má pěsti z oceli a srdce z ledu, je nenáviděným despotou a krutovládcem. Všichni svobodní lidé vesmíru mají už jen jednu malou naději. V přísně utajených laboratořích vznikl prototyp androida N.O.M.A.D. 471 (Nemesis Organisation Mobile Attack Droid), který má proniknout na TALOS a pokusit se Cyruse a jeho muže zničit. Celkem si hráči musí v roli robota projít čtyři oblasti: slumy hlavního města, jeho centrum, následně infiltrují sídlo Cyruse T. Grosse a poslední lokací jsou jeho soukromé místnosti. Ten ale po celé cestě nastražil velké množství pastí a strašlivých smrtících zařízení, takže jeho likvidace nebude ani v nejmenším procházkou růžovým sadem.
Konkrétní obtíže spočívají v nepřátelských robotech, laserovému dělostřelectvu, magnetických zdech, které přitahují kovového robota do míst, kam by se raději nechtěl dostat, naváděných raketách, jichž je velice obtížné se zbavit, či uzavřených branách, které lze otevřít jen za pomoci příslušných přepínačů. Dá trochu práce zorientovat se v ovládání, zejména je třeba srovnat se s faktem, že se N.O.M.A.D. pohybuje pomocí trysek. To znamená, že ve chvíli, kdy hráč pustí klávesu akcelerace, robot ještě chvíli pokračuje v daném směru a rychlejší brždění je možné jen otočením do opačného směru a akcelerací, což lze ale dobře využít proti nepřátelům, kteří se pověsili na paty. Hratelnost je na dobré úrovni, vychválit pak rozhodně lze i grafické zpracování. Autoři remaku odvedli kus dobré práce v oblasti modelování 3D grafiky prostředí i samotných aktivních prvků, potěší i částicové efekty a výbuchy. Stejně tak hudba je výtečná a doplňuje kvalitně atmosféru.
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!