Očekáváme v průběhu roku
PacIn – Nermessova pomsta
homepage
Dnešní výpis začneme takovou malou stálicí českého freewarového nebe (i když to není myšleno v jednoznačně kladném smyslu). PacIn již několik měsíců hanlivě označuji za Duke Nukem Forever české nezávislé scény. Mou vírou, že hra ve skutečnosti nikdy nevyjde, výrazně zatřáslo testované demo (první dojmy), stejně jako následné ohlášení dalšího data vydání, které je aktuálně stanoveno na březen letošního roku. Sice nejde o datum finální, já v něj ale pevně věřím – a kdo ví, třeba mě FiolaSoft příjemně překvapí. V takovém případě bychom se dočkali kvalitního remaku Pacmana s neskutečným počtem originálních prvků a především adventurním módem, v němž nechybí i několik logických hádanek. Pokud by snad naděje vkládané do PacIna nevyšly, má Fiolasoft v rukávu další eso, jímž by mohl být plnohodnotný Dragonwave. Ten byl původně plánován na duben (jeho anglická soutěžní verze se umístila na 99. místě).
Air Captains
homepage
Tým Sgames a jejich Air Captains nad sebou vlastně taky nesou jeden obrovský otazník či několik malých – kdy hra ve skutečnosti vyjde? A bude vůbec freeware? Těžko říct, dost možná to doposud nevědí ani autoři a pokud ano, nechávají si informace pro sebe. Tak jako tak by vývoj měl být za polovinou a v plné verzi půjde o letecký simulátor zaostřený na RC letadýlka. Kampaň bude nabízet jakousi sérii závodů, vám přístupnou díky přehlednému kalendári, kde naleznete informace kupříkladu i o tom, jaké je zápisné. Chybět nebude ani multiplayer, možnost nakupovat nová letadla a v neposlední řadě intuitivní ovládání za pomocí myši.
Hyperion
homepage
U akce Hyperion nadšení střídá zklamání. Když tvůrci po dlouhé době probudili svůj projekt k životu, s radostí jsme je vyzpovídali v rozhovoru. Od té doby ale nebylo o týmu vlastně slyšet. Pokud zabrouzdáte na domovskou stránku, zjistíte, že na vývěsce "datum vydání" se pořád nachází konec roku 2007 – a s určitostí můžeme říct, že toto předsevzetí lidé ze StormHeads nestíhají. Nám tedy nezbývá než doufat, že se vývoj této 2D hry nadobro nezasekl a brzo bude ohlášen maximálně několika týdenní odsun.
Edward Fogg
homepage
Edward Fogg je sympatický adventurní projekt českého týmu Sosáci, který se po slušně nabitém tempu dostal do menšího skluzu. Důvod je jasný – studia na dvou opravdu těžkých vysokých školách nedávají autorům příliš prostoru, věnovat se vývoji her. Zároveň ale slibují, že hru dodělají a pracovat na ní budou nejpozději o prázdninách, což datum vydání na letošní rok rozhodně nevylučuje. Na této adventuře je především pozoruhodné její černobílé grafické pojetí a kvalitní a zajímavý příběh – rozhodně se těšíme!
Until I’m Gone
homepage
Tato hra je vlastně jednou z mála z letošního výpisu, kde se autoři nebáli na plno slíbit, že se projektu v roce 2008 dočkáme. A u projektu jako Until I’m Gone nás to těší dvojnásob. Jeho technická stránka vypadá naprosto neodolatelně a podobnou kvalitu slibuje i příběh a další aspekty hry. Ostatně dějová linie by měla být obohacena o nějaké ty hororové prvky a psychologický podtext.
In da School
homepage
Slibnou adventurku In da School jsem již před pár měsíci definitivně pohřbila. Pánové z TjestStudia ale rozpracovaný koncept přejali, notně jej předělali a hodlají jej také vydat a to v průběhu roku 2008. Půjde o adventuru malých rozměrů ze školního prostředí, jež se bude odehrávat v 2D ručně kreslených lokacích. Není od věci na tomto místě zmínit i druhý projekt Tjestudia, který tým chystá do Becherovka Game (tudíž by měl vyjít koncem roku). Půjde o 3D hororovou hru, o níž se něco bližšího dozvíme doufejme již brzy.
Vyjde letos, možná příští rok, možná nikdy
Vlastní kategorii bych chtěla věnovat projektům, u nichž je sice pravděpodobné, že se v 2008 objeví, daleko spíše ale tušíme, že budou odkládány dál a dál. První vlaštovkou je Stargate - The Alliance Alternative, velice nadějně vypadající 3D akční hra, o níž nebylo dlouho nic slyšet. Teprve před časem se autoři zmínili, že ji snad předělávají do nového enginu. Jak dlouho to potrvá snad ani odhadnout nelze. Ťupové jsou další otazníkem. Projekt byl před časem již dokonce zrušený, aby byl posléze zase obnovený a od poslední zprávy uplynuly téměř 2 měsíce. Autor sám v rozhovoru napsal, že vydání plánuje na toto století – takže času má na druhou stranu pořád dost. Posledním dnes zmíněným projektem budiž Archamon. Poměrně nadějná strategie zní až moc dobře na to, aby byla v průběhu letošního roku dokončena. Přesto ale doufáme, že se tvůrcům podaří projekt dotáhnout dokonce a nedají od něj velice rychle ruce pryč.