Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nine Hours To Dawn - Díky za každé nové ráno!

  23:02aktualizováno  23:02
Atmosférická AGS adventura s několika hlavními hrdiny a na freeware poměry velmi slušnou herní dobou.
85

Nine Hours To Dawn

Platforma: Freeware
Výrobce: Cogliostro

  • atmosféra
  • délka
  • zpracování
  • časté zákysy
  • dabing by atmosféru vyhoupl ještě o řád výš

Stáhnout
dawn_06

Miluji na hrách jejich atmosféru. Vedle příběhu je to to nejdůležitější, co mě dokáže na hře uchvátit. Dodnes mám v úctě některé hry, které nebyly po stránce hratelnostní či grafické zrovna na výši, ale vybočovaly z řady právě svou neskutečnou atmosférou. Dodnes si vzpomínám třeba na Pathologic, pokus o syntézu nálady klasických ruských literárních děl s bezejmennou kafkovskou mrazivostí a adventurní FPS hrou. Ačkoliv výsledek byl minimálně v hratelnosti rozporuplný, svou atmosférou dosáhl naprostého lidského maxima a téměř nereálných dimenzí. Mohl bych jmenovat dál, ale jsem si jistý, že i vy sami byste byli schopní ve výčtu pokračovat.

dawn_05

Mám pocit, že atmosféra, která je ve hře samé samozřejmě tvořena mnoha faktory, je to, díky čemuž si hru zapamatujete. A nejenom hru, ale i knihu či film. Systémy s kterými tato tři média pracují se od sebe zase tolik přece jenom neliší. Pokud jde o hororové či strašidelné příběhy, hry či filmy, je to právě atmosféra, se kterou pracují především. Za celé ty zaprášené věky, kdy se lidé naučili mít svůj strach rádi, se objevilo mnoho druhů děsivých výjevů a atmosfér. Od vetřelcovského strachu z nechutných hladových monster, přes děsivost odcizení v dílech již zmiňovaného Franze Kafky, pochmurnost některých detektivních příběhů E. A. Poea, až třeba ke strachu z prosté smrti z rukou vraždících maniaků v raných dílech Stephena Kinga. Tolik druhů děsivé zábavy!

dawn_03

Nine Hours To Dawn je, když už nic jiného pěkně atmosférická point&click adventura jejíž základy leží v tolik oblíbeném AGS enginu. Z příběhu několika osob, jež svedla dohromady tragická autonehoda uprostřed pustých lesů severní Kalifornie, by se dala atmosféra stáčet do džbánků či věder a prodávat na bleších trzích pod cedulí „Napětí za babku“. Tedy v případě, že by to otevřená licence hry dovolila. Atmosféra v NHTD skutečně funguje a zaplať pánbůh i hratelně na tom není nijak špatně, i když dokonalá není. Klasické ovládání pomocí přepínání „ruky, oka, nohy a úst“ pravým tlačítkem je přítomno i zde. Neruší, ale osobně jsem toho názoru, že tento způsob interakce s prostředím je už léty překonaný. Ne tak ovšem u AGS zdá se. Z těch několika výtek, které mě hryžou v hlavě vůči hře je ještě jedna poměrně důležitá. Často se mi při hraní stávalo, že jsem se na dosti dlouhou dobu zasekl. Nevím zda-li byla chyba na mé straně či ne, ale i tak musím NHTD prohlásit za poměrně zákysovou záležitost. A návod jsem na Internetu nenašel.

dawn_02

Nine Hours To Dawn splnilo to, čím argumentuje na stránkách hry její autor. Jeho záměr vytvořil atmosférickou duchařskou adventuru, musím uznat vyšel perfektně. Hra má i své mouchy a například dabing by hře skutečně prospěl, ale i tak se jedná o zajímavou a dlouhou zábavu do deštivých večerů, které nás poslední dobou tak často navštěvují.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

85 %

Hodnocení čtenářů

33 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 11 čtenářů



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.