Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ninjammin Beat-Jitsu – v rytmu katany

aktualizováno 
Cesta občana 808 dystopickou budoucností oděná do popově komiksového kabátku? Výsledkem je letní hit, který vás dostane!
90

Ninjammin Beat-Jitsu

Platforma: Freeware
Výrobce: LiamBarden

  • Stylizace s velkým S
  • Hudba a zvuky
  • Nenáročné a přesto strhující
  • Absence savepointů

Stáhnout

ninjammin_post

ninjammin_01Čím dál, tím víc slyšíme nářky na snižující se kvalitu počítačových her. Doba komplikovaných, desítky a stovky hodin hraných mnohavrstevných děl je pryč, nahrazována šlágry jako Farmville a interaktivními filmy typu Mass Effect. Nicméně, jak dokazuje dnešní hra, akční arkáda Ninjammin Beat-Jitsu od Liama Bardena, nic není tak černobílé, jak se na první pohled zdá. V jádru primitivní hra, jakoby konverze hudebních her z konzolí, v sobě díky povedené formální stránce totiž ukrývá nezměrnou energii.

ninjammin_02Vtělíte se do role občana 808, kterému v utopickém světě roku 2045 přijde balík s antickým paměťovým zařízením (flashka) a nahraje mu do hlavy rozličná bojová umění, či co. Příběh zrovna moc smyslu nepobral a slouží jenom k tomu, aby mohl 808 mlátit katanou do robotů a bez rozmyslu utíkat dopředu. A utíkat začne sám od sebe. Celá hra se totiž podobá například rComplex. Hlavní postavička sama neustále běží předem zvolenou cestou a na hráči je, aby čas od času nějakou klávesou rozhodl o jejím přežití. V Ninjamminovi tak budete činit mačkáním směrových šipek.

ninjammin_03Hra nezapře popové ladění. Vypravěč a hrdinův praprapraprapraděda ze sebe souká rapové verše (nebo jak se říká tomu hudebnímu stylu násilnických černochů z ghett), vizuální stránka zase nezapře inspiraci komiksy a malůvkami sprejerů. A do toho všeho hraje netradiční soundtrack, který se prolíná i do zvuků – a třeba pustit akordy elektrické kytary do souboje s katanou vytváří to nejstylovější ozvučení nejen mezi freewarovkami za hodně dlouhou dobu!

ninjammin_04Navzdory navýsost příznivým dojmům je třeba vytknout absenci savepointů. Zvláště v pozdějších náročnějších levelech hrozí opakování kola několikrát až od začátku, což neprospívá ani hodnocení, ani náladě hráče a už vůbec to neprodlužuje životnost trpící klávesnice. Zmíním i dnes repetetivnost? Nikoliv. Navzdory stále stejnému ovládání si díky vytrvalému pohybu a level designu Ninjammin zachovává živost i v pozdější fázi hry. K dobru je třeba přičíst i více cest jednotlivými levely.

Na první pohled primitivní kus na celé čáře vítězí koulervoucím zpracováním a drajvem o síle Formule 1. Pokud tahle letní pecka ukazuje, co nás čeká, pak je budoucnost růžová.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

90 %

Hodnocení čtenářů

70 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 20 čtenářů

Témata: Robot


Nejčtenější

Další z rubriky

Bloody Walls
V Bloody Walls se váš zbývající život počítá na vteřiny

Nákaza je nevyhnutelná a váš život brzy skončí. Protilátka v Bloody Walls je jen dočasná a je potřeba mít jí pořádnou zásobu, chcete-li zůstat člověkem. Tak...  celý článek

Elder Chaos
V lovecraftovské strategii Elder Chaos hrajete za ty zlé s chapadly

Válka mezi silami dobra a zla je věčná. Rozhodující prvek můžete být vy. V této strategii inspirované mýtem Cthulhu se zhostíte role právě těch zlých. Tak hurá...  celý článek

Gauge Of Rage
Gauge Of Rage je Hotline Miami se zombíky... A taky třikrát krvavější.

Vzpomínáte na Hotline Miami? A vzpomínáte na to, jak šíleně rychlá a neskutečně zábavná to byla hra? Gauge Of Rage si bere inspiraci plnými hrstmi a přidává i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.