Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nitro Racers - burácející motory

aktualizováno 
Moderní sportovní vozy se postaví na start deseti tratí. Společně s nimi budete využívat výhod nitra a pokoušet se je všechny nechat za svými zády a protnout cílovou pásku jako první
79

Nitroracers

Platforma: Freeware
Výrobce: Gametop

  • na pohled pěkná grafika
  • velmi špatné chování virtuálního vozidla

Stáhnout

Nitro Racers

Nitro RacersNitroracers je nová hra vydaná pod křídly serveru Gametop, která spadá do oblíbeného žánru závodních simulátorů, kterých není obzvláště zadarmo nikdy dost. Nulové ohodnocení pro autory ale zpravidla znamená také poklesky ve kvalitěa fyzikálním modelu a my se podíváme, zda tento nešvar postihnul i Nitroracers.

Nejprve si ale o nich něco povíme obecně. Jedná se o závodní hru ryze arkádového formátu, což ostatně dokumentuje slovíčko nitro za názvem. To jednoduše znamená, že budete nitro při závodech používat a pokud netušíte, o co se jedná, pak vězte, že jde o speciální látku, která dokáže dočasně zrychlit vaše auto, což můžete sledovat díky plamenům šlehajícím z výfuku. Nitra ale máte omezené množství zobrazené přímo na obrazovce, v jistých chvílíchNitro Racers se jím tedy vyplatí šetřit. Ono se sice postupně během jízdy doplňuje, může se ale snadno stát, že vám bude v některé kritické chvíli chybět.

Jinak se na první pohled zdá, že Nitroracers nic nechybí. Máme tady desítku levelů, které budete porážet v kampani a tím si je postupně odemykat pro Quick play, čili hru, kde si zajedete pouze předvolený závod. Jakousi možnost volby vám nabízí i vozový park, kde ale máte zkraje hry odemčeno pouze jediné vozidlo. Ostatní se zpřístupní až za zásluhy, jinak řečeno si na ně budete muset vydělat herními body. Ty získáváte za dobré umístění a za dojetí závodu.

Závody samy o sobě vypadají tak nějak klasicky. Nejprve se všichni sejdete na startu a poté se vydáte na několik okruhů, na nichž se nachází ještě dílčí checkpointy. Ty Nitro Racersjsou velmi důležité. Kromě toho, že musíte protnout cílovou pásku většinou mezi třemi nejlepšími, bude nutné projet každým checkpointem dříve, než vyprší na něj přidělený čas, většinou kolem 15 sekund. Takových checkpointů je na trati kolem tří až čtyř, objetí celéího závodu tedy netrvá déle než pár minut – samozřejmě pokud někde nezaváháte a zbytečně neztratíte čas. Občas se mi stalo, že jsem byla dokonce první, přesto mi rychlost nestačila na projetí checkpointem v časovém limitu a tedy byla nucená hrát zase pěkně od začátku.

Teď se dostáváme k hlavní kritické části hry, kterou jsme vlastně nakousli už na začátku recenze. Hra na první pohled vypadá výtečně, stejný dojem si ale rozhodně neodnesete z hratelnosti. Fyzikální model je zkrátka příšerný. Sám o sobě není až tak strašný, kdyby se jednalo například o vzdušná vznášedla, s autem ale nemá požitek s jízdy absolutně nic společného. Zatáčky budete vybírat lehce trhaně, a ze závodění si tak odnesete dosti rozpačité dojmy a je to škoda. Hra měla rozhodně našlápnuto k tomu stát se vysoce kvalitní záležitostí.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

79 %

Hodnocení čtenářů

75 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 229 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Elementals Reborn
Podle Elementals Reborn je žhářství náročná zábava

Zakládání ohně může být podle některých zábava, ale ve strategii Elementals Reborn je to pořádná řehole. Dokážete rozšířit plameny na všechny budovy na mapě?...  celý článek

Astrocreep: Invasion
Astrocreep: Invasion je brutální a zábavný, ale také nedokončený

Pokračování Astrocreep vám předvede, jak také může vypadat invaze nechutných mimozemských monster. Skvělá a brutální zábava je ale zastíněna faktem, že hra je...  celý článek

Crash World
Crash World je jako Carmageddon, jen s pizza dodávkou

Rozvážet pizzu nemusí být taková noční můra. Jenže ve veselé arkádě Crash World vám k tomu dají zřejmě nejhůře ovladatelné auto na světě. Tak se potom nesmíte...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.