S větrem o závod, sličnou blondýnkou po boku a frajerskou kapitánskou čapkou na hlavě na bleskurychlém motorovém člunu v pohádkových vodách Karibiku. Sen, který se pravděpodobně většině z nás nesplní - tedy alespoň v reálu. Proč se ale na chvíli nezasnít tak trochu "virtuálně"? Nenasednout na palubu silného vodního oře, nahodit drsňácký výraz a vybrat si z míst rozesetých po celém světě právě to, které je vám nejbližší. Že jste dosud na hru, která by něco takového umožňovala, ba vás k tomu přímo nutila, neviděli? V tom případě se seznamte s Offshore Racerem, netradiční závodní hrou, která v sobě pojí potěšení z rychlé jízdy na vymezených tratích a možnost kochat se prostředím nejznámějších moří a oceánů.
Rozplývání se nad krásami okolního prostředí ale není důvodem, proč vám TNG-soft tuto hru přinesl. Ve své podstatě jde totiž o jednoduchou závodní hru, v níž hlavní roli obsazuje vás člun, vaše bezesporu kvalitní řidičské schopnosti a bójemi vymezená trať, jíž je nutné projet až do samotného cíle. Nutno podotknout, že žlábek jehož tvary určují právě zmíněné bóje je pro vás jediným závazným omezením a je třeba se jej držet a v žádném případě z něj nevyjíždět (v rámci možností samozřejmě). Pokud totiž jednu z "branek" symbolizovaných dvěma protějšími bójemi minete, hra vám další postup neuzná a trpělivě čeká dokud se nevrátíte a svou chybu nenapravíte. V pravé horní části obrazovky přitom můžete nahlédnout na údaj informující o počtu zbývajících "branek" - tedy de facto vzdálenosti vaší aktuální polohy od cíle.
Většina obsažených misí není nijak dlouhá (pokud po cestě nevyrobíte nějaké významnější "prasárny", mělo by jít o méně než 2 minuty), přesto každou z nich dělí na několik částí jakési checkpointy, zvláštní branky, na nichž se měří mezičasy. Offshore Racer všechny tyto časy poctivě uchovává a dokonce umožňuje jejich sdílení s ostatními uživateli prostřednictvím Internetu.
Od klasického závodění (myšleno závodění s auty, popř. čímkoli, co se stabilně pohybuje po jakémkoli druhu pevné cesty) se to "vodní" liší především odlišným způsobem interpretace fyzikálních zákonů. Zatímco auto je schopné prakticky okamžitě změnit směr své jízdy třeba o celých 180 stupňů, motorový člun na totéž potřebuje ladnou kružnici s ne zcela zanedbatelným poloměrem. Manévrovat s něčím, co se pohybuje na vlnící se mořské hladině, tedy není nic snadného - a to i bez ohledu na složitější zatáčení. Tvůrci v tomto ohledu vyšli hráčům vstříc a přesně nasimulovali i páku ovládající celkovou maximální rychlost člunu. V praxi to tedy vypadá tak, že poklepáním na šipku dopředu nastavíte požadovanou rychlost (analogie k pohnutí pákou ve skutečném člunu) a plavidlo ji už samo od sebe trvale udržuje - pouze v zatáčkách při zatáčení logicky dochází k určitému zpomalení.
Menu hry nabízí krom možnosti zapnout/vypnout efekty a podobné libůstky i svou speciální grafickou odnož, jež plní funkci přepínače módů grafického rozlišení. Máte-li dostatečně hardwarově vybaveného miláčka, není samozřejmě problém tuto volbu nastavit až k maximu. Přejdeme-li od technických nastavení plynule k těm více "herním", dovolte mi opět zmínit především pestrou paletu moří, v nichž se s vaším vlny drásajícím pirátem moří budete moci prohánět. V seznamu nechybí mj. místa v Evropě, na Havaji, v Severní Americe či v Tichém oceánu. Jen možnost projet se po Mrtvém moři tentokrát autoři vypustili :-). Přesto jde o nabídku víc než pestrou, která ve spojení s velmi zdařilou grafikou dává dohromady jednu z nejzajímavějších závodních simulací dneška.