Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Osada – interaktivní klip od autorů Machinaria

  10:47aktualizováno  10:47
Mix trampů a Divokého západu šokuje svou vytříbeností.
Osada

Osada

Český nezávislý hit Machinarium, vydaný v roce 2009, byl bez přehánění nejzajímavějším domácím počinem od dob první Mafie a prvního Flashpointu. Machinarium uspělo i na cizím písečku, jeho autoři rovněž spolupracovali na filmu Kuky se vrací režiséra Jana Svěráka. Zatímco komerční studia jako Bohemia Interactive či 2K Czech se utápějí v horších klonech svých předchozích her, autoři Machinária z Amanita Design svými dalšími projekty dále prokazují divokou fantazii – jako v interaktivním hudebním klipu Osada.

Jako osobní projekt animátora Václava Blína je Osada de facto pouze interaktivním hudebním klipem. Stažitelný za 35 korun či hratelný v horší kvalitě zdarma v prohlížeči představuje punkový mix českého trampského prostředí s Divokým západem. To celé je doprovázeno hudbou rozličných leč poklidnějších stylů.

Osada

Osada

Interaktivita je přítomná buď lineárně, kdy je pro další postup hudby i obrazu nutno kliknout na jeden prvek scény (není přitom nikdy jasné na který), nebo přímo vytvářením hudby klikáním například na různě vyjící kojoty. Herní element je tedy obsažen spíše v hledání, na co kliknout, aby se posunula animace – nikdy ale ono hledání nesklouzne do nepřehlednosti a přílišné komplikovanosti.

A animace je vůbec nejlepší části Osady. Připomínající to nejlepší z dílny Terryho Gilliama se všemožně morfuje ze scény do scény, je dynamická a především ohromně rozmanitá. Její obsah snad ani nejde jednoduše převést na řádky, už jen aby se neskazily její překvapivé proměny. Tady její obsah paroduje klasickou přestřelku jeden na jednoho, támhle zase její relativní statičnost nechává pít pivo karikatury typických hospodských opilců.

Osada

Osada

Už jen freewarová dostupnost produktu naznačuje, že nepříliš dlouhá Osada je jen takovým vedlejším projektíkem, který si v bouři kreativity udělala Amanita spíše pro radost. Vysoká kvalita Osady, která by se při delší stopáži mohla stáčet do kinosálů a sbírat ceny na zahraničních festivalech, ale ukazuje jak velký potenciál v jejích tvůrcích hřímá. V českém herním rybníce se Amanita stává zdaleka nejvíce progresivním vývojářem na hony daleko a v  konkurenci bohatějších ale vyčpělejších vývojářů zůstává plamínkem naděje na domácí hry se světovou úrovní. 

Ostatně, přesvědčte se sami.

Osada

Osada

Osada

Osada

Autor:




Nejčtenější

Gauge Of Rage
Gauge Of Rage je Hotline Miami se zombíky... A taky třikrát krvavější.

Vzpomínáte na Hotline Miami? A vzpomínáte na to, jak šíleně rychlá a neskutečně zábavná to byla hra? Gauge Of Rage si bere inspiraci plnými hrstmi a přidává i...  celý článek

Další z rubriky

Rozhovor - Daniel Viktorin
Rozhovor s Danielem Viktorinem

O chystaných projektech, prodejích shareware her na našem trhu i nové online hře jsme si povídali s naším bývalým kolegou a autorem mnoha dopravních simulátorů...  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

2011
Nejlepší nezávislé hry roku 2010 - 1. část

První část nabízí výběr nejlepších adventur, akčních her a arkád, které jste si v minulém roce mohli z Plných her stáhnout.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.