Po obrovském komerčním i kritickém úspěchu obnovené série X-COM není žádným divem, že se na herní scéně objevují nové tituly, které se snaží jít ve šlépějích této skvělé tahové strategie. To je i případ Outlandu 17. Ačkoliv je na hře zřejmé, že je primárně vyvíjena pro dotyková a přenosná zařízení, její obsahově velmi rozsáhlé demo si můžeme vyzkoušet i na PC.
V Outlandu 17 se veškeré dění a válčení dá rozdělit na několik spolu propojených herních prvků. V jednom obsazujete nové planety, pátráte po hvězdných sektorech a hledáte nové bojové mise. V tom dalším zkoumáte nové vybavení a nakládáte na své vojáky další a lepší brnění a zbraně. No a v tom posledním jde o to natřít to protivníkům na bitevním poli. Prostě klasika.
Outland 17 se odehrává v tak trochu podivném alternativním vesmíru, kdy sice na jednu stranu létáte s vesmírným křižníkem z planety na planetu, ale nějakých futuristických zbraní se nedočkáte. Místo toho střílíte z mušket a vaši svěřenci na sobě mají oblečky jako z osmnáctého století. Hra totiž kombinuje sci-fi žánr s některými reáliemi americké občanské války. Je to zvláštní, ale originální nápad a nakonec je třeba přiznat, že baví.
O taktické bitvy tady jde především, a tak se na ně podíváme důkladněji. V souladu se standardy tohoto žánru mají vaši vojáci různorodá povolání, která jim dovolují vykonávat určité akce. Sniper je přesný s puškou (nedávejte mu kulomet) a dokáže nepříteli uštědřit vysoké zranění a kritický zásah, ale to ho stojí jedno kolo. Expert na demolice se soustředí na házení bomb a šrapnelových granátů a třeba voják s brokovnicí může obětovat svoje akční body za zvýšení odolnosti.
Nepřátel bývá více než vašich vlastních sil a také mají mnohem vyšší počet životů. Mnohdy vás hra překvapí i tím, že vám v animaci nasměruje několik protivníků za záda. Většinou bojujete se soldáty z cizích frakcí a ti stejně jako vy oplývají slušnou zásobou výbušnin a jejich muška také není k zahození. Obtížnost je tedy dost vysoká.
Bohužel je to dáno i jedním nepochopitelným herním principem. Jde o to, že herní plocha je rozdělena na několik menších sektorů. Na tom prvním stojíte vy a na tom posledním vaši protivníci, přičemž přejít z jednoho do druhého lze jen středem bojového pole a navíc to stojí všechny akční body.
Když tedy chcete vyslat člověka řekněme s mečem, musí se zastavit pokaždé, když chce dojít blíže k nepříteli a přejít z jednoho sektoru do druhého. Díky tomu jsou některá povolání (třeba právě specialista pro boj na blízko) naprosto nepoužitelná, protože než doběhnete k protivníkovi, uběhnou tři kola, během kterých do vás pálí.
Na herní styl Outlandu 17 je třeba si zvyknout a některá rozhodnutí autorů zkrátka bez výhrad přijmout. Celkem slušná grafika a prezentace vůbec dává znamení, že to se hrou myslí vážně a propojení historického zázemí a sci-fi je rozhodně neokoukané. Takže rozhodně palec nahoru.
Na stránce Game Joltu si můžete stáhnout i verzi pro Mac OS X.
zdroj: www.youtube.com