• originálně pojaté souboje
  • spousta možností a obsahu
  • pomalu se stupňující obtížnost
  • spousta věcí ještě není dodělaných
  • jednoduchá grafika

Paper Dungeons Lite

Her na hrdiny, které hráče uzavřou do kobky plné náhodně generovaných monster je na herní scéně nepřeberné množství. Paper Dungeons ovšem k žánru přistupuje poněkud jiným způsobem. Souboje zde probíhají pomocí vrhů kostek, které představují různé schopnosti a vy si můžete pouze vybrat sadu, z jakých kostek budou vaše útoky „sestávat“.

Paper Dungeons Lite

Kdo je obeznámen s tím, co pro indie scénu znamená projekt Greenlight, může hádat, odkud se Paper Dungeons vlastně vzaly. Ano, je to hra, kterou uživatelé vybrali z desítek titulů k tomu, aby se autorům dostalo finanční injekce a hra mohla být v budoucnu vydána v plné verzi a komerčně. Zdejší verze zdarma je tedy verze raná, pomocí které máme mi hráči ochutnat, o co vlastně v Paper Dungeons jde.

Paper Dungeons Lite

Základy jsou stejné jako v jiných případech her z tohoto žánru. Postava se pohybuje na čtvercové mapě, kterou tvoří chodby, místnosti, pasti a samozřejmě nepřátelé. Skoro všechno je přitom náhodně generováno. Monstra nad sebou mají ukazatel jejich momentálního chování. Když se nad nimi vznáší otevřené oko, vidí vás, když obláček, nevnímají okolí, takže jim uštědříte první ránu a tak podobně.

Paper Dungeons Lite

To, o co tu jde především jsou ovšem souboje. Ty probíhají tahově v tom smyslu, že kdykoliv zaútočíte, automaticky dá ránu i nepřítel. Je to dáno stylem, v jakém se souboje vedou. Vždy je házeno čtveřicí kostek, dvě pro hráče, dvě pro oponenta. To, co na nich padne ovlivní následující úder. Může to být cokoliv ze sady kostek, které jste si na začátku vybrali. Větší zranění, způsobení krvácení, kouzlo, zvýšení morálky, ale také snížení zdraví, obrany, nebo paralýza. To, co vám padne, se aplikuje na vás a naopak.

Paper Dungeons Lite

Samotné kostky nelze vybírat libovolně, ale jen v rámci oněch sad. Jedna sada se hodí více na nemrtvé, další na elementály a ta třetí má lepší šance na oslepení protivníka. Celý tenhle koncept dává hře nečekanou hloubku. Když k tomu připočteme inventář a kouzla, která může charakter používat, dává nám to slušné možnosti výběru, jak hru vlastně hrát.

Paper Dungeons Lite

Paper Dungeons Lite jsou skvělý titul. Ačkoliv je graficky primitivní, je to velmi zábavná a originální hra na hrdiny. Obsahuje spoustu úrovní a možností, stejně jako třeba editor, ve kterém lze tvořit vlastní obsah. Kolem a kolem je asi jasné, že si Paper Dungeons prostě musíte zkusit.

90 %

59 %

Doposud hodnotilo 8 čtenářů