Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PathFinder – na průzkumu vesmíru

12:00aktualizováno  31. ledna 11:04
Prozkoumávání neznámého a osidlování cizích planet lákalo lidské pokolení již odedávna. Máte-li i vy v sobě trochu toho objevitelského ducha, přeneste se s námi na planetu Mars, kde bude třeba splnit jednu velice náročnou misi.

PathFinder

Výrobce: Ad-Artists

PathfinderVšem vědecky zapáleným jedincům a milovníkům astronomie asi netřeba projekt Mars PathFinder dlouze představovat. Jednalo se totiž o vesmírnou misi, jejímž iniciátorem byla americká NASA, která započala v roce 1996 a měla za úkol zmapovat povrch planety Mars. Za tím účelem tam bylo vysláno vozítko o váze cca 10 kg, které provádělo nejrůznější výzkumy a testy. A právě toto atraktivní téma se rozhodli zpracovat němečtí autoři jménem Ad-Artists.

PathfinderPokud si hru jménem PathFinder zapnete poprvé, pravděpodobně nebudete vědět, která bije. Celá je totiž v mateřštině autorů a Čech jako poleno se z ní asi mnoho nedoví. To byl také důvod, proč jsem zpočátku nechápal, co je vlastně mým úkolem a na co se mám soustředit. Inu, když v hodinách německého jazyka nedáváte pozor, jelikož k němu máte menší averzi, nedá se svítit. Po několika málo minutách (no dobře, zas tak málo jich nebylo) strávených se známou metodou metodou pokus-omyl jsem úspěšně došel k rozpletení tohoto gordického uzlu. A voila – povedlo se a zas tak složitý princip tato hra nemá.

Ve hře ovládáte malé vozítko, které se pohybuje po povrchu Marsu. Jeho osádku tvoří jeden kosmonaut, který jej může opustit, kdykoliv se mu zachce. Tedy, on jej v určitých okamžicích opustit přímo MUSÍ. PathfinderPohnutky a důvody, jež ho k tomu vedou, jsou celkem zřejmé – na Marsu se vyskytuje raketa s nastaveným časovačem a celá je navíc nasměrována přímo na vaše vozítko. Vy ji tak musíte zničit ještě předtím, než se odpálí. Jak to provedete?

Kousek od vozidla se v určitých intervalech objevuje bomba, kterou může kosmonaut uchopit. Jakmile tak učiní, netřeba na nic čekat a stačí se jen vznést do výšky a bombu shodit na připravenou raketu. Za všech okolností ale třeba brát na zřetel množství paliva v jetpacku a hlavně čas do odpalu rakety. Stejně tak si musíte hlídat prostor kolem vás, protože vesmírem se čas od času mihne nějaký ten meteorit, kometa nebo jiný vesmírný šmejd. Střetu s nimi samozřejmě musíte zabránit, jinak by se vám odečetl jeden z životů.

PathfinderVše je možná průzračně čisté, jak na první pohled vypadá, ale není tomu tak. Hra totiž obsahuje jistý strategický element, což je v tomto případě několikrát zmíněné vozítko. V pozdějších levelech totiž budete mít nedostatek paliva, takže bude třeba si dobře rozvrhnout, jak k ničivé raketě dostat. A právě pak vám přijde tento vehikl vhod. Ale pozor – meteority, mimozemšťani a jiné potvory mohou způsobit na povrchu Marsu krátery, přes něž se vaše kola nedostanou. V takovém případě je pak nutné si zajít pěkně do auta pro betonový panel a ten na místo, kde se nedá přejet, položit.

Po stránce hratelnosti je na tom PathFinder velmi dobře. Díky svému nevšednímu námětu vás od sebe jen tak nepustí. Postupem času by to možná chtělo větší variabilitu, ale i tak stojí za stažení. Zpracování by možná mohlo být více přitažlivější, ale tento problém se dá v pohodě překousnout. Příjemnou zábavu.

Autor: