Pazzon je indie skákačka od stejně jako já starého nizozemského mladíka Jesse Venbruxe. V základu v ní se svým avatarem skáčete vzduchem přes překážky od začátku obrazovky až k jejímu konci. Primární premisa tedy není zase tak odlišná od Precisionu. Jak už je u mě a indie her obvyklé, přistupoval jsem k Pazzonu jako k zajímavému leč zřejmě nudnému/krátkému pětiminutovému dílku. O to výše se pozvedlo moje obočí, když jsem o půl hodiny později vynervovaně a se zpocenými dlaněmi vedl útok na závěrečného bosse...
První, co vás zaujme je grafické zpracování. Hra se skutečně odehrává v jakémsi pokřiveném a surrealistickém (?) snovém světě obydleném roztodivnými stvořeními. To, co vidíte na obrázcích, skutečně není pouze mohutná stylizace našeho světa. Ranní úvod do potemnělého města má atmosféru i přes svou jednoduchost a všechny ty bizardní kreatury po cestě (vrcholící postavami tří prezidentů) či ve vzduchu zavěšené ostrůvky působí nádherně cizokrajně. S tím přímo souvisí i netradičně zajímavý děj, který se Vernbruxovi podařilo vecpat na poměrně krátký časový úsek. Spoustu si ho budete muset domyslet, to by ale neměl být problém. Nebudu spoilovat, nicméně díky prostředí a délce, respektive krátkosti, je story zajímavá a netradiční.
Věrni duchu tradičních indie her ve hře nevystřelíte ani patronu. Ke konci se sice skutečně bojuje, a už předtím můžete získat nějaké fragy, ale v principu pouze skáčete. Přesněji tedy kromě skákání můžete ve vzduchu i krátce létat. Přesto je variabilita obrazovek je značná. Po úvodním âÂ?Â?tutorialovémâÂ?Â? rozkoukání na vás například čeká patřičně adrenalinové skákání na neviditelné ostrůvky, později konvertování jiných kreatur a na konciâÂ?Ś
Nechci vzbudit přehnané očekávání, nicméně několikrát mě po odhalení nového fíglu v duchu napadlo âÂ?Â?Half-Life 2âÂ?Â?? V žádné části hry není nic, co by bylo zcela nové, přesto se to všechno nevidí tak často pohromadě. Přitom hrací doba není nikterak veliká. Pokud odečtu několik úmrtí, konce se dá dobrat za dvacet, maximálně třicet minut. Zřejmě i proto hra postrádá možnost save.
Docela jsem uvažoval, nemám-li Pazzonu vlepit osmičku. V gameplayi vlastně nejde o nic nového, pohromadě to celé drží především díky unikátnímu zpracování. Přesto bych byl tak nějak raději, kdyby si lidi namísto Crimson Road a jiných bezducháren více stahovali Pazzon a kdyby indie vývojáři dělali více podobných zajímavých věcí. Jinými slovy, i přes sedmičku v hodnocení Pazzon doporučuju všem.